تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
8
فرمانده سپاه اردستان:

۹۳۳۰ بسته‌بندی بهداشتی توسط حافظان سلامت اردستانی توزیع شد

  • کد خبر : 4588
  • 31 دسامبر 2020 - 12:31
۹۳۳۰ بسته‌بندی بهداشتی توسط حافظان سلامت اردستانی توزیع شد

فرمانده سپاه اردستان ضمن اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی شهروندان توسط حافظان سلامت گفت: ۹هزار و ۳۳۰ بسته‌بندی بهداشتی توسط حافظان سلامت اردستانی توزیع شد.

به گزارش اردستان سلام، سرهنگ مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: قرارگاه‌های حافظان سلامت محله محور با نام شهید سلیمانی که پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد کل مبارزه با کرونا مطرح شد استان اصفهان اولین استانی بود که مبادرت به تشکیل قرارگاه حافظان سلامت کرد که شهرستان شهرستان اردستان هم از اولین شهرهایی بود که اقدام به تشکیل قرارگاه حافظان سلامت کرد.

وی افزود: جلسات محلی و شهرستانی آن سریع انجام شد که از دهم آبان ماه آغاز و با شکل‌گیری برنامه‌ها به مسئولیت روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و اعضای جلسه شبکه بهداشت، اداره اوقاف، تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت امنای مساجد و خیریه‌ها و بعضا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم حضور خیلی خوبی داشتند.

فرمانده سپاه اردستان گفت: دبیر جلسات هم فرماندهان پایگاه‌های بسیج بودند که هدف و رسالت خود را در این قرارگاه انجام داده و توسط حافظان سلامت فعالیت‌های غربالگری، شناسایی بیماران، توجیه و آموزش و اقناسازی مردم و توزیع بسته‌های سلامت،  توزیع بسته‌های معیشتی، ضدعفونی هدفمند با نظر شبکه بهداشت که با هدف کاهش میزان مبتلایان و بستری‌ها در کمترشدن تلفات بود، انجام شد.

وی ابراز داشت: قرارگاه حافظان سلامت شهرستان اردستان در طول دوماه عملکرد خیلی خوبی را داشتند که مقام اول استانی را نیز کسب کردند به نحوی که نوک پیکان آن‌ها بسیجیانی هستند که همیشه در صحنه هستند و بنابر این بنا به دستور و ابلاغ مصوبات بر اساس آموزش‌هایی گذاشته می‌شود و ماموریتی که تبیین می‌شود در صحنه حاضر می‌شوند.

سرهنگ ابراهیمی بیان کرد: حافظان سلامت تقریبا ۱۰۰ درصد شهرستان اردستان را برای یک دوره غربالگری انجام دادند که بیش از ۱۴هزار خانوار با بیش از ۴۱هزار نفر از این طرح و اقدامات بهره‌مند شدند که در این رابطه چهار ایستگاه سلامت در کل شهرستان هم ایجاد شد و ۱۵۰ نفر از بسیجیان به صورت داوطلب برای کمک به کادر درمان به صورت جهادی اعلام آمادگی کردند.

فرمانده سپاه اردستان تاکید کرد: اهم فعالیت‌هایی که توسط این قرارگاها انجام شد عبارتند از تهیه ۹ هزار و۳۳۰ بسته بهداشتی به ازای هر بسته ۵۰۰ هزار ریال، تهیه ۶۹۰ بسته معیشتی به ازای ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای کمک به نیازمندان و کسانی که از کرونا آسیب دیده‌اند، تهیه ۳۱۰ بسته لوازم‌التحریر، کیف و کفش و لباس که بین نیازمندان که تحت هیچ ارگانی نبوده‌اند. توزیع شده است.

وی تصریح کرد: توسط  تیم‌های نظارتی بسیج تعداد یک هزار و ۴۶۱ مورد سرکشی و بازرسی از اصناف کل شهرستان انجام شده است که کار آن‌ها فقط آموزش و توزیع بروشور و توجیه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای دو هزار ۹۷۸ نفر انجام شده است که آموزش‌های چهره به چهره یا حضوری هم بوده است.

سرهنگ ابراهیمی افزود: به منظور اقنا سازی مردم بیش از ۱۳هزار پیامک و ۹۷ چاپ بنر انجام شده و همچنین توسط تیم‌های حافظان سلامت ۳۱۵ بسته پذیرایی برای کادر درمان و آبگیری ۷۵۰ کیلو انار و سیب توزیع شده و چند مرحله هم از کادر درمان تجلیل به عمل آمده است.

فرمانده سپاه اردستان بیان کرد: همچنین تهیه تست قند برای  بیماران دیابت توسط یکی از پایگاه‌ها و تحویل آن به بیمارستان و تهیه تعدادی تبلت گوشی تلفن هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند توسط قرارگاه‌های شهید سلیمانی و طبخ و توزیع ۷۵۰ پرس غذای گرم توسط این قرارگاه‌ها در این مدت انجام شده است.

وی تاکید کرد: توزیع داروهای گیاهی توسط بعضی از قرارگاه‌ها درب منازل و پرداخت قبوض مصرفی نیازمندان نیز پیگیری شده و همکاری خیلی نزدیک و خوبی با شبکه بهداشت انجام شده که روزانه یک جلسه به منظور پیشبرد کارها انجام گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=4588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.