تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
7
فرماندار اردستان:

مبادی ورودی و خروجی اردستان توسط هلال احمر و پلیس راهور کنترل می‌شود

  • کد خبر : 4961
  • 18 فوریه 2021 - 14:09
مبادی ورودی و خروجی اردستان توسط هلال احمر و پلیس راهور کنترل می‌شود

مسئولان متولی موضوع نسبت به ایستگاه‌های ورودی و خروجی شهرستان اردستان که پرسنل هلال احمر و پلیس راه در آن مستقر می‌شوند اقدامات لازم و اولیه را تدارک ببینند.

به گزارش اردستان سلام، حمیدرضا تاملی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل سفر در فرمانداری اردستان اظهار داشت: با توجه به فضای کرونایی موجود در سطح کشور تمام فضاها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته که موضوع پیش‌بینی گردشگری برای ایام نوروز هم با مشکلاتی روبرو می‌شود.

وی افزود: آنچه که از ستاد ملی کرونا و همچنین استان خبر داریم امسال قرار است موضوع برگزاری گردشگری ایام نوروز را داشته باشیم که این موضوع با نام «سفر مسئولانه» انجام می‌شود و تا ایام عید یک ماه بیشتر فرصت نیست اما بعضی از برنامه‌ها که در سنوات گذشته بوده به صورت خودکار انجام می‌شود و فقط باید تغییراتی را در خصوص فضای سبز و تغییر چهره شهر انجام شود.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: آنچه که در این ایام مهم است موضوع اسکان است که باید دنبال شود که هنوز دستورالعملی از ستاد ملی نرسیده که فرمانداری در نامه‌ای موضوع سفرهای نوروزی را به تمام مسئولان دستگاه‌های نوروزی ارسال می‌کند تا موضوع را از دستگاه‌های خود در استان پیگیری کنند تا موضوع در جلسه‌ای بعدی نسبت به آن برنامه‌ریزی شود.

وی ابراز داشت: حوزه‌های تنظیم بازار باید فعالیت خود را همچون سال‌های گذشته در این ایام داشته باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم امسال اضافه شده و برنامه‌هایی که به هر شکلی ایجاد تجمع کند حذف می‌شود و بر این اساس از سبک‌های ابتکاری هم می‌توانیم استفاده کنیم.

تاملی بیان کرد: دانشگاه پیام نور هم اعلام آمادگی کرده است که می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت آن نهاد علمی در راستای هرچه بهتر شدن برنامه‌های سفر استفاده کرد و میراث فرهنگی هم می‌تواند موضوعات پیشنهادی خود را اعلام کند تا در جلسه آتی در خصوص آن بررسی های لازم را انجام دهیم.

فرماندار شهرستان اردستان تصریح کرد: مسئولان متولی موضوع نسبت به ایستگاه‌های ورودی و خروجی شهرستان اردستان که پرسنل هلال احمر و پلیس راه در آن مستقر می‌شوند اقدامات لازم و اولیه را تدارک ببینند تا با توجه به موضوع کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکلی روبرو نشود.

مسافران می‌توانند در ایام عید از سامانه مسافریار استفاده کنند

مهدی مشهدی در ادامه جلسه اظهار داشت: پیرو ابلاغ وزارت میراث فرهنگی و معاونت گردشگری و انجام سفرهای ایمن و برنامه سامانه مسافریار به صورت رایگان برای مسافران انجام می‌شود و مقرر شد تا مسافرانی که می‌خواهند در ایام نوروز از مجموعه‌های گردشگری استفاده کنند از طریق  سامانه مسافریار ثبت نام کنند و رزروهایشان را صورت آنلاین انجام دهند.

وی افزود: مسافران با دریافت کد و ارائه آن در ورودی شهرها به نیروی انتظامی می‌توانند به سفرشان ادامه دهند و در غیر این صورت توسط دوربین‌ها و همچنین نیروهای مستقر در ورودی شهرها رصد می‌شوند و از ورودشان به شهرها جلوگیری می‌شود اما با ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند به صورت رزروی استفاده کنند و با این کار می‌توانند از اقامتگاه‌ها و تاسیسات حمایت کنند و کمکی به این عزیران هم بشود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که داریم برپایی ایستگاه سلامت است تا مسافران بتوانند از این محل‌ها به منظور کاهش تصادفات استفاده کنند و بتوانیم در معرفی شهرستان اردستان به عنوان اردستان ۱۴۰۰ به عنوان مقصد گردشگری فعالیتی را داشته باشیم.

وی ابراز داشت: شهرستان اردستان در گذشته دارای سه محل بوم‌گردی و یک جهانگردی بوده که با حمایت مسئولان این شهرستان توانسته تا الان بیش از ۱۰ مورد بوم‌گردی را افتتاح کند و مجتمع‌های بین راهی هم می‌توانند خدمات خیلی خوبی را به مسافران بدهند و هتل جدید اردستان تمام تجهیزات آن خریداری شده و موضوع عمرانی آن انجام شده است اما متاسفانه هنوز گاز مجموعه وصل نشده است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=4961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.