تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
6
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان:

شهرداری های اردستان برای عدم پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها رقابت می کنند!

  • کد خبر : 6233
  • 13 نوامبر 2021 - 15:32
شهرداری های اردستان برای عدم پرداخت نیم درصد حق کتابخانه ها رقابت می کنند!

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی اردستان از بودجه شهرداری ها به کندی واریز می شود و شهرداری ها برای عدم پرداخت با هم رقابت می کنند.

به گزارش اردستان سلام، عفت باقری عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ضمن گرامی داشت این هفته  و تبریک به اعضای کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستان اردستان اظهار داشت: جذب نیم درصد کتابخانه ها توسط شهرداری ها همیشه مورد بحث بوده و با توجه  به چند مصوبه در این خصوص اما همچنان این موضوع روند کندی را دنبال می کند.

وی افزود: مقرر شده بود شهرداری اردستان ماهانه ۳۰ میلیون، زواره ۲۰ میلیون و مهاباد ۱۰ میلیون ریال به  حساب کتابخانه ها واریز کنند که  شهرداری اردستان تا کنون ۶۰ میلیون، زواره ۵۰ میلیون و مهاباد هم ۵۰ میلیون ریال واریز کرده اند که عملا این موضوع محقق نشده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان گفت: کارها و فعالیتهایی که از ما خواسته می شود دارای هزینه کرد بالایی است از جمله راه اندازی مجموعه کتابخانه دیجیتال، طرح تحویل کتب در منزل و اتاق آگوستیک که همه هزینه بر بوده و باید توسط انجمن تامین شود.

وی ابراز داشت: دریافت نیم درصد حق کتابخانه ها توسط شهرداری قطعا کیفیت کار و رضایت کاربر را بالا می برد که این موضوع هزینه را بر شانه انجمن ها گذاشته  و ما وظیفه ای نداریم که بخواهیم در قبال خدمتی که به عضو می دهیم  هزینه بیشتری دریافت کنیم.

باقری بیان کرد: ما برای کتابخانه های اردستان تا کنون ۱۰۰میلیون ریال، زواره ۸۰ میلیون ریال و مهاباد ۳۳ میلیون ریال هزینه کرده ایم که در برار دریافتی ها کار بسیار بزرگی انجام شده است و با توجه به درخواست های مردمی شهر مهاباد این کتابخانه بصورت شیفتی اداره می شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان تاکید کرد: با توجه به تملک دارایی سال گذشته  که ۲۸۰ میلیون تومان بود تقریبا ۶۰ درصد آن محقق شد و کتابخانه زواره از نظر کف پوش و روشنایی اصلاحات عمرانی انجام شد و کتابخانه حضرت سجاد(ع) اردستان هم کف پوش اصلاح شد و کتابخانه شهدای هفت تیر نهوج که در هفته کتاب بازگشایی می شود اصلاحاتی در آن انجام شد و مشکل آب شرب آن برطرف شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کتابخانه ها در دوسال گذشته بصورت مجازی خدمات می دادند متاسفانه ریزش عضو را داشته ایم اما ارتباط ها قطع نشده که با توجه به کد پیامکی که وجود دارد اعضا می توانند عضویت ها را تمدید کنند.

۶۲۲ فعالیت فرهنگی توسط نهاد کتابخانه های اردستان ثبت شده است

باقری گفت: سومین دوره جشنواره «طرح بحار کتاب» را داشتیم که کل منابع اهدایی حدود دو هزار جلد کتاب بوده است که در سال گذشته این تعداد سه هزار جلد کتاب جذب شده بود و با توجه به تعطیلات کتابخانه ها از ابتدای سال حدود۶۲۲ فعالیت فرهنگی به ثبت رسیده و این آمار تا قبل از هفته کتاب است که اوج فعالیت ها خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان افزود: مسابقه شهرستانی طراحی شده که تا به حال ۳۰ اثر به دست ما رسیده که تا دو روز دیگر تمدید شده است و از همه کشور شرکت کننده داشته ایم و آثار خیلی خوبی از شمال، جنوب و غرب کشور با نام اگر کتابدار بودم ارسال شده است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=6233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.