تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
1
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان:

۱۴۴ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد اردستان اعطا شد

  • کد خبر : 7026
  • 10 مارس 2022 - 13:33
۱۴۴ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد اردستان اعطا شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان ضمن اشاره به ساخت ۱۰۲واحد مسکونی ویژه مددجویان گفت: ۱۴۴ میلیارد ریال جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد اردستان اعطا شد.

به گزارش اردستان سلام، ابوالقاسم صادقی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری هدف اصلی آن فرهنگ سازی کار خیر و احسان در بین مردم است که مردم اردستان در این خصوص از هم سبقت می‌گیرند که در اردستان ۴۴ پایگاه به همین منظور ایجاد شده است.

وی افزود: کمیته امداد در کمک به محرومان فقط در هفته احسان و نیکوکاری فعال نبوده و نزدیک ایام نوروز با تماسی که با خیران و نیکوکاران گرفته می‌شود و با توجه به سابقه هرکدام که در ماه‌های مختلف سال کمک می‌کنند از آن‌ها کمک‌هایی دریافت می‌شود و در جشن نیکوکاری سال گذشته بالغ بر سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی در سال جاری ۱۰ درصد افزایش مددجو داشته‌ایم که خروجی هم داشته‌ایم و ۶۰ خانوار هم با دریافت تسهیلات از تحت حمایت خارج شده‌اند که با پایدار سازی اشتغال این کار انجام می‌شود و در این خصوص سعی می‌شود کمی از آلام مردم محروم را کم کنیم.

وی ابراز داشت: مددجویان تحت حمایت ما دو هزار و ۵۰۰ خانوار است که جمعا پنج هزار و ۲۰۰ نفر افراد تحت حمایت قرار دارند و از این مقدار خانوار ۲۷۰ خانوار ایتام و محسنین هستند و دارای سرپرست هستند اما بدسرپرست یا از کار افتاده هستند که در این بخش کمک‌هایی که به محسنین داشتیم یک میلیارد و ۲۹۰ هزار تومان بوده که مستقیما به حساب آن‌ها واریز شده است.

صادقی همچنین با اشاره به مشارکت‌های مردمی بیان کرد: بیش از ۷۱ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است که ۲۲ میلیارد ریال آن کمک‌های نقدی و مابقی غیرنقدی بوده و ۴۶ درصد رشد داشته و در بخش صدقات هم که باید از مردم تشکر شود چراکه ۴۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و بالغ بر پنج میلیارد ریال کمک داشته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش این نهاد تاکید کرد ۱۴ مسکن در شهر زوار در حال ساخت است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به اینکه اعتبارات این مسکن ها بر سه بخش آورده شخص، کمک کمیته و تسهیلات است که آورده مددجویان هم کم بود و باید خیران در این خصوص کمک کنند که در شهر اردستان هم ۸۸ منزل مسکونی در حال ساخت است و یکی از سرفصل‌های ما رهن و اجاره مددجویان است که در این خصوص هم ۱۵۰ خانوار را کمک اجاره و رهن را برایشان داریم و بالغ بر دو میلیارد ریال در تعمیر منازل مددجویان کمک شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری یکی از کارهای کمیته، ازدواج اسان است که برای مددجویان تحت پوشش انجام می‌دهد و پنج قلم کالای اساسی را برایشان فراهم می‌کند و ۴۸ مورد انجام شده که هر کدام ۳۰۰ میلیون ریال ارزش داشته است و همگی رایگان در اختیارشان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=7026

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.