تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
2
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان:

اردستان ‌کُشتارگاه طیور ندارد

  • کد خبر : 8271
  • 22 ژانویه 2023 - 10:21
اردستان ‌کُشتارگاه طیور ندارد

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: شهرستان اردستان با داشتن ۱۳۶ مورد مرغداری گوشتی و تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت سفید ۱۹ در صد تولید گوشت استان را تامین می‌کند.

به گزارش اردستان سلام، محمد امینی شامگاه شنبه اول بمن  در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به بهتر شدن کیفیت نان بهداشت باید وارد شده و بر آنان نظارت داشته باشد و معتقدم اکثر نانوایان نان‌هایشان کیفیت ندارد و به همین منظور برای افرادی که نان‌هایشان کیفیت دارند تشویق‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان کشتارگاه طیور ندارد، افزود: این در حالی است که ۱۳۸ واحد مرغداری گوشتی در شهرستان اردستان وجود دارد و ۱۳۶ مورد آن فعال است و سالانه ۴۳ هزار تن گوشت سفید تولید می‌کند که ۱۹ در صد تولید گوشت استان اصفهان را تامین می‌کند و یکی از قطب‌های تولید مرغ است و به همین منظور با بخش خصوصی وارد شدیم تا یک کشتارگاه طیور در شهرستان اردستان رقم بخورد و برای برداشتن موانع آن را یاری خواهیم کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: لزوم راه‌اندازی کشتارگاه طیور در اردستان این است که قبلا یک جانمایی در این خصوص صورت گرفته و با مشکل برخورده است و با توجه به اینکه اردستان یک قطب تولید مرغ است باید این کشتارگاه ایجاد شود که در خصوص تامین آب آن هم مشکلی نخواهد بود و کلنگ‌زنی آن به زودی زمین زده خواهد شد.

وی ابراز داشت: موضوع کشتارگاه مشترک دام زواره مهاباد است و با توجه به جایگاه واحدی که در مهاباد وجود ندارد می‌خواهیم با کشتارگاه اردستان و زواره یکی شود و به صورت مشترک برای سه شهر فعالیت کند.

امینی بیان کرد: روزانه شهرستان اردستان ۲۷ تن تولیدی تخم‌مرغ دارد که سالانه بیش از ۹ هزار تن می‌شود که بهترین پتانسل برای اشتغال در این زمینه بوده که باید زیر ساخت‌های آن مهیا باشد تا بتوانند در این راه موفق باشند.

۱۵۰۳ بازرسی از صنوف مختلف تنظیم بازار انجام شد

سید مصطفی فاطمی نیز در ادامه نشست اظهار داشت: تعداد ۳۱ نانوایی خشک پزی در شهرستان اردستان وجود دارد که آرد نیمه یارانه‌ای با توجه به مصرفشان دریافت می‌کنند که با بازرسی‌های انجام شده بیشترین آن‌ها که گران‌فروشی بوده به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی افزود: جهاد کشاورزی از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و ۵۰۳ مورد بازرسی انجام داده است که بیش از ۱۴۰مورد پرونده در این خصوص تشکیل شده و بیشترین تخلفات آن گران‌فروشی بوده است که به تعزیرات ارجاع شده است و تنها را جلوگیری از گران فروشی در این خصوص جریمه بوده که این مورد هم بازدارنده نبوده است.

بازرس تنظیم بازار جهاد کشاورزی اردستان با اشار به کیفیت نان نانوایان شهرستان اردستان گفت: کیفیت نان خشک در اردستان خوب است که نان ساده به مبلغ کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ و با کنجد ۱۱ هزار و ۵۰۰ به فروش می‌رسد که فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می شود اما نانوایان آزاد پز قیمت نان کیلیویی ۳۳ و ۳۷ هزار تومان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=8271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.