تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
3
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان:

توقیف و جمع‌آوری بالغ بر ۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در اردستان

  • کد خبر : 8913
  • 07 آوریل 2023 - 14:08
توقیف و جمع‌آوری بالغ بر ۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در اردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: توقیف و جمع‌آوری بالغ بر ۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرمجاز و ۱۶ مورد برخورد با دست ‌فروشان مواد غذایی در اردستان انجام شد.

به گزارش اردستان سلام، حسن ذبیحی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور ۹ تن از کارشناسان بهداشت محیط در ساعات صبح و بعد از ظهر در ایام تعطیل و غیرتعطیل انجام شد که بیش از ۶۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی شهرستان اردستان انجام شد.

وی افزود: کارشناسان در این طرح نظارت بر اماکن و مراکز حساس، بهداشت مواد غذایی، بهداشت آب، پایانه مسافربری، اماکن متبرکه و مساجد، سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها، استخر و مراکز عرضه غیرمجاز قلیان و نمونه‌برداری آب و مواد غذایی و کلرسنجی و همچنین استفاده از تجهیزات پرتابل را انجام دادند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: تعداد بازدید کل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس ۲۶۸ مورد بوده که ۴۵۲ مورد بازدید از این مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۹۶ مورد بازدید از اماکن عمومی انجام شد و تعداد ۵۲ مورد اخطاریه بهداشتی صادر و ۲۲ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ابراز داشت: بازرسان ضمن بررسی ۶۳۰ مورد سنجش با دستگاه‌های پرتابل، ۱۸ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۱۸ مورد رسیدگی به شکایات مردمی، ۲۶ مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی، ۳۹۶ مورد کلر سنجی آب آشامیدنی، پنج مورد نمونه‌برداری آب استخر، پنج مورد کلر سنجی آب استخر انجام شد.

ذبیحی افزود: توقیف و جمع‌آوری بالغ بر ۳۷۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرمجاز و ۱۶ مورد برخورد با دست ‌فروشان مواد غذایی، ۴۶۲ مورد آموزش چهره به چهره و ۷۹ مورد گشت مشترک با سازمان‌ها و ارگان‌های درگیر برنامه سلامت نوروزی مانند شبکه دامپزشکی، اداره تعزیرات حکومتی، اداره صمت و جهاد کشاورزی از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت محیط بود.

ذبیحی با بیان اینکه بازرسی کارشناسان بهداشت محیط فقط مختص ایام نوروز نبود و در تمام طول سال استمرار خواهد داشت افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود که در همین مورد لازم است از حمایت و همکاری های دادستانی شهرستان و ادارات تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، جهادکشاورزی، صمت ، بسیج اصناف و همچنین اصحاب محترم رسانه شهرستان اردستان در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تشکر و قدردانی به عمل آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان تاکید کرد: کارشناسان واحد بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان اردستان و به منظور حفظ و ارتقاء سطح سلامت در جامعه یک واحد رستوران را در شهر مهاباد پلمب کردند.

وی تصریح کرد: این رستوران به دلیل عدم مدیریت صحیح پسماند، استفاده از آب شرب غیر بهداشتی، نظافت نامطلوب فضای رستوران و عدم توجه به تذکرات بازرسان این اداره پلمب شد و از فعالیت آن جلوگیری شد و این واحد تا رفع کامل مشکلات پلمب خواهد بود و پرونده این واحد صنفی تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارسال خواهد شد.خبرنگار حمید فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=8913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.