تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
10

1136 معلول در اردستان شناسایی شده است

  • کد خبر : 334
  • 03 دسامبر 2018 - 11:36
1136 معلول در اردستان شناسایی شده است

به گزارش اردستان سلام، محمد علی مطلب زاده عصر دوشنبه بمناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان در نشست خبری اظهار داشت: از طرف سازمان بهزیستی شعار امسال توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری نامگذاری شده است. وی افزود: توجه بیشتر به معلولان و شناخت آسیب های آنان  باید […]

به گزارش اردستان سلام، محمد علی مطلب زاده عصر دوشنبه بمناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان در نشست خبری اظهار داشت: از طرف سازمان بهزیستی شعار امسال توانمند سازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیر سازی و برابری نامگذاری شده است.

وی افزود: توجه بیشتر به معلولان و شناخت آسیب های آنان  باید در طول سال باشد که فقط یک روز در سال به آن توجه می شود، لذا احترام به معلولان و شناخت توانایی های آنان با همکاری رسانه ها امکان پذیر است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: قانون حمایت از معلولان توسط مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان در سال 97 رسیده و به همه دستگاه ها ابلاغ شده که قانون جامع و کاملی از حقوق معلولان در آن دیده شده است.

مطلب زاده با بیان اینکه از جمعیت 42 هزار نفری شهرستان اردستان1136 معلول شناسایی شده و دارای پرونده وجود دارد، تصریح داشت: 7/2 جمعیت شهرستان را معلولان تشکیل می دهند که طبق نرم استانی و کشوری هستیم.

اردستان دارای 17 معلول نخاعی و کمایی است

وی بیان داشت: از تعداد معلولان شناسایی شده 737 نفر مرد و 399 زن بوده که 65 درصد مردان و 35 درصد زنان را تشکیل می دهد و از این تعدا 452 معلول مربوط به روستاهای شهرستان و مابقی به سه شهر اردستان، زواره و مهاباد است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان افزود: شهرستان اردستان دارای 17 معلول ضایعه نخاعی و کمایی است که دارای مشکلات خاصی هستند هر چند از کل معلولان 375 نفر به طور مستمر هزینه نگهداری دریافت می کنند و 22 دانش آموز و 9 دانشجوهم تحت پوشش هستند و کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

مطلب زاده با بیان اینکه امسال طرح مراقبت از معلولان در منزل برای دو شهر اردستان و نائین در نظر گرفته شده تصریح داشت: اردستان با 37 نفر این طرح را اجرا کرده و یکی از افراد خانواده معلول ضمن فراگیری آموزش های لازم  و مراقبت معلول کمک هزینه دریافت می کند.

70 درصد از معلولان اردستان کارت شناسایی الکترونیکی دریافت کردند

وی با اشاره به اینکه برای 70 درصد از معلولان شهرستان اردستان کارت شناسایی الکترونیکی صادر شده افزود: معلولان با داشتن این کارت مقرر شده تا در بعضی از مراکز خدمات ویژه دریافت کنند.

رئیس اداره بهزیستی اردستان همچنین از پرداخت 14 وام 200 میلیون ریالی به معلولان خبر داد که بمنظور خود اشتعالی تا کنون پرداخت شده  و معلولانی هم هستند که دارای مدارک تحصیلی بوده و نیاز به اشتغال دارند.

مطلب زاده مهمترین چالش های معلولان شهرستان را مناسب سازی دانست و افزود: هر چند کارهای خوبی در سال های اخیر انجام شده اما بعضی از نهادها به این موضوع توجه ندارند که باید در این زمینه پیگیری های جدی تری انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.