تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

ارزش صادرات فرآورده های خام دامی استان اصفهان 30 میلیون دلار است

  • کد خبر : 375
  • 11 دسامبر 2018 - 10:53
ارزش صادرات فرآورده های خام دامی استان اصفهان 30 میلیون دلار است

به گزارش اردستان سلام، شهرام موحدی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های کشوری امنیت است که ابعاد مختلفی همچون روانی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غذایی دارد که امروزه اهمیت غذایی کمتر از موارد دیگر نبوده و اگر امنیت غذایی نباشد امنیت اجتماعی و روانی هم دچار اخلال خواهد […]

به گزارش اردستان سلام، شهرام موحدی ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های کشوری امنیت است که ابعاد مختلفی همچون روانی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غذایی دارد که امروزه اهمیت غذایی کمتر از موارد دیگر نبوده و اگر امنیت غذایی نباشد امنیت اجتماعی و روانی هم دچار اخلال خواهد شد.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی در حوزه غذایی، سازمان دامپزشکی کشور است بدین معنی که در جامعه یک فرد باید بتواند دسترسی آسان و سهل به مواد غذایی بهداشتی و سالم داشته باشد که در این حوزه نقش این سازمان خیلی مهم است.

 مدیر کل دام‍‍‍پزشکی استان اصفهان گفت: دامپزشکی سازمانی است که نزدیک به یک قرن از تاسیس آن می گذرد و در حوزه سلامت و بهداشت به معنی اهم فعالیت دارد.

موحدی با بیان اینکه مبارزه با بیماری های مشترک دام و انسان وود دارد، تصریح داشت: نیمی از عوامل عفونی زا های انسان منشا دامی دارد و خط مقدم مقابله با اینگونه بیماری ها دامپزشکی است و اگر خدمات حوزه دامپزشکی نبود بیمار ناشی  از این بیماری ها تخت های بیمارستان را اشغال می کرد و مشکلات اجتماعی را بوجود می آورد.

وی بیان داشت: نظارت بر فرآورده های خام دامی همچون گوشت قرمز، گوشت طیور، عسل، از اهم فعالیت های دامپزشکی بوده و صادرات خام دامی در حوزه تجارت بین المللی انحصارا بر اساس گواهی های بهداشتی صادره از دامپزشکی اعتبار دارد.

 مدیر کل دام‍‍‍پزشکی استان اصفهان اعلام داشت: حوزه دامپزشکی با افتخار می تواند اعلام کند که اقدامات بسیاری جهت کاهش وابستگی اقتصادی کشور به نفت را انجام داده و حدود 20 تا 30 میلیون دلار ارزش صادرات فرآوره های خام دامی مربوط به استان اصفهان بوده است.

موحدی همچنین گفت: در سال  حدود 13میلیون نوبت سر واکسیناسیون انجام می شود که در همین رابطه بیش از شش هزار واکسن هاری در استان اصفهان تزریق و در حوزه تب برفکی دام بزرگ بالای 500 هزار رأس و در دام سبک بیش از یک میلیون تب برفکی واکسیناسیون آن انجام شده است.

اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید در استان اصفهان را دارد

وی با اشاره به اینکه 66 میلیون قطعه طیور در استان اصفهان کشتار می شود افزود: از این مقدار که تحت نظارت های بهداشتی بوده حدود یک میلیون و 500 هزار قطعه نیز که دارای علائم مریضی هستند از کشتار آن جلوگیری می شود.

مدیر کل دام‍‍‍پزشکی استان اصفهان افزود: مجموع کانون های آنفولانزا در استان اصفهان 27 مورد بوده که 16 مورد آن مربوط به مزغ های تخم ذار و 10 مورد بوقلمون و مابقی جوه های گوشتی بوده که در اردستان هیچگونه آنفولانزایی گزارش و ثبت نشده است.

موحدی همچنین بیان داشت: میزان معدومی های ناشی از آنفولانزای مرغی در استان اصفهان یک میلیون و 491 هزار و 775 قطعه بوده که همه در واحدهای صنعتی اتفاق افتاده است و میزان غرامت دامپزشکی استان به این کانون ها حدود1 میلیارد و444 میلیون تومان است که باید پرداخت شود.

وی  گفت: در استان اصفهان دو هزار و 600 واحد طیور وجود دارد که اردستان مقام اول تولید گوشت سفید را داشته و یکی از قطب های تولید گوشت در استان اصفهان است.

مدیر کل دام‍‍‍پزشکی استان اصفهان در خصوص کشتارگاه های دام سبک و سنگین گفت: تجهیز، تاسیس، تکمیل و رفع معایب کشتارگاه ها با متولی آن است، اما ناظری که ایراد می گیرد دامپزشکی بوده که  برای ساخت یک کشتارگاه صنعتی بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید بصورت منطقه ای در شهرستان ها ایجاد شود.

موحدی با اعلام این جمله که اصفهان در حوزه تولید کنندگان دامی افراد نخبه ای دارد افزود: استان اصفهان در حال حاضر رتبه اول تولید شیر در کشور، رتبه اول تولید بوقلمون و ماهی های زینتی، رتبه دوم تولید تخم مرغ کشور  و رتبه اول بیشترین واحد پرورش طیورکشور را داراست.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.