تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
8

ضرورت تهیه سند تحقیقاتی کنترل طلاق در اردستان/افزایش ۲ درصدی طلاق

  • کد خبر : 397
  • 18 دسامبر 2018 - 10:35
ضرورت تهیه سند تحقیقاتی کنترل طلاق در اردستان/افزایش ۲ درصدی طلاق

به گزارش اردستان سلام، علیرضا فرحبخش پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی ویژه کاهش و کنترل طلاق اظهار داشت: در چند سال گذشته روند پیشرفت آسیب های اجتماعی در موضوع طلاق را شاهد هستیم که باید دستگاه های متولی در این زمینه اقدام لازم را معمول دارند. وی افزود: طرح ملی کاهش […]

به گزارش اردستان سلام، علیرضا فرحبخش پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی ویژه کاهش و کنترل طلاق اظهار داشت: در چند سال گذشته روند پیشرفت آسیب های اجتماعی در موضوع طلاق را شاهد هستیم که باید دستگاه های متولی در این زمینه اقدام لازم را معمول دارند.

وی افزود: طرح ملی کاهش و کنترل طلاق که بصورت بومی سازی به استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است در این شهرستان نیز با جدیت پیگیری می شود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان گفت: اولین قدمی که در موضوع کاهش طلاق باید انجام شود کار تحقیقاتی و تهیه سندی در این زمینه است و بر این اساس باید بهزیستی با همکاری دادگستری و دانشگاهها،  علت طلاق که در چند سال اول ازدواج رخ می دهد را نسبت به پراکندگی مناطق مختلف شهرستان تهیه کنند.

وی با بیان اینکه شهرهایی در کشور وجود دارد که آمار طلاق آنها منفی است، تصریح کرد: الگو برداری از اینگونه شهرها می تواند نتیجه خوبی را داشته باشدتا ضمن برگزاری کلاس های آموزشی نسبت به منطقه و شرایط برای زوجین مطالب مناسب بیان شود.

فرحبخش همچنین با اشاره به اینکه در آموزش ها باید مصادیق طلاق  آسیب های اجتماعی بیان شود، افزود: آموزشهای قبل از ازدواج که بهداشت ترتیب داده است کار بسیار خوبی است  و دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش می توانند برنامه های درون دستگاهی را در این زمینه انجام دهند.

افزایش ۲ درصدی طلاق در شهرستان اردستان

سر پرست اداره ثبت احوال اردستان  در ادامه جلسه اظهار داشت: آمار طلاق و ازدواج توسط دفترخانه ها بر روی سامانه ثبت احوال ارسال می شود و ما فقط تعداد آن را داشته و از جزئیات طلاق خبری برایمان ارسال نمی شود.

رضا صدیق گفت: در هشت ماه امسال ۱۶۶ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به هشت ماه مشابه سال ۹۶ که ۱۷۲ واقعه بود ۶ درصد کاهش داشته است، همچنین تعداد ۴۲ واقعه طلاق نیز ثبت شده که نسبت به مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

وظایف دستگاه ها در کمیته طلاق به شکل ۵ ساله دیده شده است

رئیس اداره بهزیستی اردستان در ادامه افزود: موضوع طلاق و طرح تقسیم کار ملی آسیب های اجتماعی از سوی وزارت کشور  صادر  و از اواخر سال ۹۶ به بهزیستی ارسال شده است تا بر اساس اسناد ملی با محور کاهش و کنترل طلاق  اجرا شود.

محمدعلی مطلب زاده گفت: در ابلاغیه بهزیستی مواردی مانند آموزش، مشاوره، حمایت های اجتماعی، ترویج و فرهنگ سازی، قضا و داوری، سلامت و برنامه و بودجه دیده شده است که باید  اقشار مختلف و جامعه هدف در آن تعریف شود.

وی افزود: وظایف دستگاه ها در کمیته  طلاق بصورت برنامه پنچ ساله تعریف شده است که در این خصوص اولین کارگاه در اردستان  برگزار  شده است و در خصوصی بومی سازی آن مطالبی را به تصویب رسانده ایم و مقرر شده طبق جداول تهیه شده برنامه ها اجرا شود.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.