تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5

48 طرح اشتغالزایی روستایی با 25 میلیارد ریال در اردستان محقق شد

  • کد خبر : 437
  • 23 دسامبر 2018 - 11:10
48 طرح اشتغالزایی روستایی با 25 میلیارد ریال در اردستان محقق شد

به گزارش اردستان سلام، حمید رضا تأملی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: در 40 سال گذشته اتفاق های بسیار مثبتی در روستاهای کشور انجام شده است. جلوگیری از مهاجرت روستاها با توجه به تمام هزینه ها متوقف نشده است وی افزود: در بخش زیر بنایی برق، گاز، تلفن، ارتباطات و […]

به گزارش اردستان سلام، حمید رضا تأملی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اردستان اظهار داشت: در 40 سال گذشته اتفاق های بسیار مثبتی در روستاهای کشور انجام شده است.

جلوگیری از مهاجرت روستاها با توجه به تمام هزینه ها متوقف نشده است

وی افزود: در بخش زیر بنایی برق، گاز، تلفن، ارتباطات و جاده ها کارهای خوبی انجام شده، اما واقعیت این است که مجموع این هزینه ها منجر به آن اهداف اصلی که حاکمیت دنبال می کند و آن تثبیت جمعیت در روستاهای کشور و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به سمت شهرها بوده محقق نشده است.

فرماندار اردستان گفت: مجموع این اتفاقات و نارسائی ها در دو سال پیش و در قانون برنامه ششم توسعه قانون گذار  را مکلف کرده تا به سمت تقویت جایگاه و پرداختن منزلت روستائیان پیش رود و ما هم الزام قانونی داریم که در بخشهای مختلف به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

تأملی با بیان اینکه امروز مهمترین موردی که در بخشهای مختلف در تعیین مسیرحرکت  و اولویت بندی دسترسی به اطلاعات درست و دقیق خواهد بودد تصریح داشت: با توجه به تعداد روستاهایی که در شهرستان داریم و نسبت به متوسط کشور و استان و همچنین مهاجرتی که با آن درگیر هستیم به این اطلاعات نیاز جدی است.

 وی همچنین افزود: جمع بندی اطلاعات و ارقام برای همه دستگاه ها و بخشداری ها مهم بوده و می توانند در برنامه ریزی ها، تخصیص تملک دارایی ها و برای ریل گذاری ظرفیت توسعه شهرستان از آن استفاده کرد.

فرماندار اردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهمیه پرداخت تسهیلات روستایی اردستان بمنظور اشتغال در سال گذشته برای طرح ها40 میلیارد ریال بوده که این شهرستان توانسته با ارائه 73 طرح و تخصیص 460 میلیارد ریال را به بانک های عامل معرفی که تا کنون48 طرح با بیش از 25 میلیارد ریال جذب صورت گرفته است.

تاملی همچنین اعلام داشت: دو طرح ملی کارخانه مقوا با مبلغ 150 میلیارد ریال و ایجاد کشتارگاه مرغ با همین میزان به تصویب رسیده که در صورت راه اندازی فقط یکی از طرح ها 500 نفر اشتغال در اردستان ایجاد می کند.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.