تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

قرآن باید در زندگی روزمره انسانها جاری شود

  • کد خبر : 525
  • 02 ژانویه 2019 - 12:04
قرآن باید در زندگی روزمره انسانها جاری شود

به گزارش اردستان سلام، حجت الاسلام حسن دهشیری عصر چهارشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سالن کنفرانس ادب آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: جامعه ما با قرآن آشنا نیستند و اگر بدانند چه اکسیر گرانمایه ای است همه برای یادگیری آن رغبت پیدا خواهند کرد. وی افزود: قرآن در همه عرصه های […]

به گزارش اردستان سلام، حجت الاسلام حسن دهشیری عصر چهارشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سالن کنفرانس ادب آموزش و پرورش اردستان اظهار داشت: جامعه ما با قرآن آشنا نیستند و اگر بدانند چه اکسیر گرانمایه ای است همه برای یادگیری آن رغبت پیدا خواهند کرد.

وی افزود: قرآن در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یک راهنما است که اگر بکار گرفته شود هیچ فقری را باقی نخواهد گذاشت.

امام جمعه اردستان گفت: خداوند  قرآن را برای رشد بشریت نازل کرده تا با تمسک به آن بهره مند شوند و به درجات بالاتر بروند، اما ما با پرداختن به کارهای روزمره از آن غافل شده ایم.

حجت الاسلام دهشیری افزود: قرآن همیشه برای انسان ها تازگی دارد و می تواند چراغ راهنمایی باشد که به آن تمسک بجوییم و آن را در زندگی روز مره سرمشق راه خود قرار دهیم.

وی ابراز داشت: هر کس با قرآن انس پیدا کرد در جمع مردم هم شریف ترین مردم خواهد بود،  بر این اساس و وظیفه داریم با فراگیری قرآن در مرحله اول آشنایی پیدا کرده  و نسبت به فهم مبانی، شناخت معارف و یادگیری تفسیر  آن کوشا باشیم.

انقلاب برگرفته از ارزشهای ناب اسلامی است

مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: انقلاب برگرفته از ارزشهای ناب اسلامی است، بر این اساس برنامه های فرهنگی همچون قرآن و  نماز باید به شکل ویژه در مدارس انجام شود تا دانش آموزان بیمه شوند.

عیسی شفیعی با بیان اینکه مدیران مدارس راه های جذب فعالیت های فرهنگی قرآنی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دهند، گفت:  اگر بخواهیم در سطح جامعه فعالیت های خوب فرهنگی داشته باشیم باید فعالیت فرهنگی را از مدارس شروع کنیم و نقش دانش آموزان در فعالیت مساجد پررنگ کنیم.

وی افزود: قرار است تا ۱۸ ساعت برنامه فعالیت های قرآنی برای ضمن خدمت مدیران اجرا شود و مدیران باید برای سه دوره تحصیلی مدارس برنامه فعالیت های قرآنی را با راهکارهای متفاوت برنامه ریزی کنند.

هدف اصلی برنامه های فرهنگی باید یادگیری قرآن باشد

مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین هدف اصلی برنامه های فرهنگی مدارس را آشنایی دانش آموزان با برنامه های عترت، یادگیری قرآن و نماز دانست و افزود: دستورالعملی با نام در محضر قرآن تهیه شده تا هر روز به مدت یکساعت قرآن در مدارس قرائت شود.

شفیعی با بیان اینکه فضای نظام آغشته به خون شهیدان است وآرامشی که در کشور وجود دارد به برکت همین خون ها بوده است، گفت: معلمان در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی می توانند برنامه های خوبی را برای ارج نهادن از نظام و انقلاب برنامه ریزی کنند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان همچنین گفت: قرار است تا در دهه فجر انقلاب هر روز به نام یک شهید نامگذاری و برنامه هایی به نام آنها در مدارس برگزار شود.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.