تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
4

مصون سازی فضای مجازی باید در سطح کلان کشور انجام شود

  • کد خبر : 557
  • 08 ژانویه 2019 - 10:45
مصون سازی فضای مجازی باید در سطح کلان کشور انجام شود

به گزارش اردستان سلام، حمید رضا تاملی ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ و عمومی اردستان اظهار داشت: در خصوص فضای مجازی همچون فضای غیر واقعی پیرامونی که فرصت های تاریخی را از دست داده ایم دچار یک بی راهه شده ایم. وی افزود: فضای مجازی به عنوان یک پدیده توانسته در سراسر دنیا […]

به گزارش اردستان سلام، حمید رضا تاملی ظهر سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ و عمومی اردستان اظهار داشت: در خصوص فضای مجازی همچون فضای غیر واقعی پیرامونی که فرصت های تاریخی را از دست داده ایم دچار یک بی راهه شده ایم.

وی افزود: فضای مجازی به عنوان یک پدیده توانسته در سراسر دنیا جوانان را تحت اشعاع قرار دهد و ما هم باید با آن کنار آمده و همچون تمام کشورها به دنبال احیای منافع ملی خود باشیم.

فرماندار اردستان گفت: فضای مجازی امروز همچون همه پدیده ها از آن استفاده هایی می شود و قطعا دشمنان هم از آن استفاده خود را می برند و بعضی ها با آن استفاده اقتصادی دارند و بعضی ها با پشتیبانی فضای مجازی نرخ بهره وری  ملی را در کشور افزایش می دهند، و ما  هم اختیار داریم تا از این پدیده ای که وجود دارد به هر شکلی که می خواهیم برخورد کنیم.

عدم پاسخگویی مسئولان در فضای حقیقی موجب گرایش مردم به فضای مجازی می شود

تاملی افزود: خیلی از سوالات که در فضای حقیقی به آن پاسخ داده نمی شود مردم در فضای مجازی  به دنبال پاسخ آن بوده و آن را مطالبه می کنند.

وی ابراز داشت: زمانی از تحولات فضای مجاز در کشور احساس خطر کردیم که نگران کاهش سرمایه اجتماعی کشور بودیم و قرار نیست فقط متولیان حوزه فرهنگ و اصحابی که با حوزه فنا آوری اطلاعات درگیر هستند به دنبال رفع عوارض فضای مجازی باشند وعملکرد خیلی از ما مدیران دولتی موجب شده تا دشمنان جواب آن را بصورت کذب در فضای مجازی عنوان کنند.

فرماندار اردستان با اشاره به  شناسایی مطالبات مردمی افزود: به هر میزانی که بتوانیم به شناسایی دقیق مطالبات حق مردم از دولت و حاکمیت در فضای حقیقی آن را برآورده کنیم و سرمایه اجتماعی در کشور را افزایش دهیم، مراجعه مردم به فضای مجازی و آن مواردی که موجب نگرانی ما است کاهش پیدا خواهد کرد.

تاملی گفت: سالها با ترویج مبانی دینی، مذهبی و ایجاد کانون های فرهنگی  سرمایه گذاری هایی را انجام دادیم اما مقوله ای بنام فضای مجازی ورود پیدا کرده همه این سرمایه های ایجاد شده را دارد از بین می برد  که ما هم  باید به همان اندازه قوی شده و روش هایمان را تغییر دهیم و با این پدیده مقابله کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که به فضای مجازی مراجعه می شود مسائل حوزه اخلاقی است که با کارشناسی باید برای این مطالبه ها جواب داشته باشیم و انچه که به فضای مجازی بر می گردد یکی مصون سازی این فضا  در سطح کلان و کشور است که باید برای آن قانون وضع کنند.

فرماندار اردستان برگزاری آموزش در شهرستان اردستان در خصوص آسیب های فضای مجازی را مناسب دانست و افزود: برای خنثی سازی این فضا ضریب انتشار بهره بردار مهم بوده و با توجه به اینکه ما کشوری هستیم با هزاران سال  قدمت و فرهنگ بسیار غنی در حوزه تاریخی و تمدنی جهان  و می توانیم از همین بستر که فراهم شده بقیه  را تحت الشعاع قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.