تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

شهرستان اردستان 1500 ورزشکار سازمان یافته دارد

  • کد خبر : 573
  • 13 ژانویه 2019 - 17:24
شهرستان اردستان 1500 ورزشکار سازمان یافته دارد

به گزارش اردستان سلام، عباس روحانی در گفت و گو با اردستان سلام اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر مطالبی پیرامون مسائل ورزش شهرستان در فضای مجازی منتشر گردیده لازم میدانم به برخی از این موضوعات پاسخگو باشم. وی افزود: قبل از هر موضوع بر خود لازم میدانم از زحمات کلیه هیات […]

به گزارش اردستان سلام، عباس روحانی در گفت و گو با اردستان سلام اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای اخیر مطالبی پیرامون مسائل ورزش شهرستان در فضای مجازی منتشر گردیده لازم میدانم به برخی از این موضوعات پاسخگو باشم.

وی افزود: قبل از هر موضوع بر خود لازم میدانم از زحمات کلیه هیات های ورزشی شهرستان، مربیان و ورزشکاران بویژه مدال آوران رشته های ورزشی که با امکانات کم و محدود به فعالیت می پردازند کمال تشکر را بعمل آورم و برای این عزیزان آرزوی سربلندی و توفیق را از خداوند متعال خواستارم.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردستان گفت: نظر به توجه ویژه نماینده محترم شهرستان و همچنین فرماندار محترم به مسائل ورزش شهرستان، اداره ورزش و جوانان شهرستان اردستان از جمله دستگاه هایی است که تاکنون توانسته سهم بسزایی از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی را به منظور هزینه کرد در پروژهای عمرانی خود جذب نماید.

روحانی با بیان اینکه استخر آبشار اردستان که بدلیل تعمیرات اساسی و بهینه سازی فضای داخلی از اواسط شهریور ماه سال جاری تعطیل گردیده، عملیات بهسازی آن بزودی آغاز می گردد، تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز این پروژه تامین گردیده و علت تاخیر در اجراء، عدم تمایل پیمانکاران به شرکت در مناقصه این پروژه می باشد و در این خصوص پیگیری های لازم از سوی مسئولین شهرستان صورت گرفته تا این پروژه به نحو احسن و در کوتاهترین زمان به نتیجه برسد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز پروژه بهسازی زمین چمن طبیعی ورزشگاه 17 شهریور اردستان نیز تامین گردیده و با توجه به نظر کارشناس فنی، بهترین زمان برای کشت چمن، اسفند ماه اعلام گردیده که در زمان خود این پروژه مجدداً آغاز بکار می نماید و روند اجرایی سایر پروژه های شهرستان از جمله زورخانه الغدیر، سالن ورزشی نیسیان، زمین چمن مصنوعی مهاباد، استخرسرپوشیده ورزشگاه شهید حقیر زواره و تعمیرات اماکن ورزشی در دست پیگیری می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردستان اعلام کرد: در فضای مجازی، مطالبی از سوی یکی از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر مهاباد منتشر گردید، لذا فضای مجازی بدلیل گستردگی جامعه مخاطب، بستر مناسبی برای تعاملات اجتماعی بشمار می آید. اما بیان مطالب بصورت کلی و یکطرفه می تواند ذهنیت غلط را به مخاطب، بویژه نسل جوان و آینده ساز جامعه القاء نماید. اینجانب تا این زمان معتقد بودم به جای پاسخگویی در فضای مجازی، بصورت رودررو و در جلسه علنی به مسائل اداره ورزش پاسخگو باشم.

روحانی تاکید کرد: در جلسه مشترک اداره ورزش و جوانان، شهرداری، شورای اسلامی و فعالان ورزشی مهاباد مقرر گردید به منظور اجرایی شدن برخی از تغییرات و برنامه های اداره ورزش، اقداماتی از سوی شهرداری محترم و شورای اسلامی شهر مهاباد و متقابلاً از سوی اداره ورزش صورت پذیرد.

وی گفت: در جلسه دیگر اداره ورزش با فعالان و هیات های ورزشی شهر مهاباد که در محل اداره برگزار گردید، ضمن اعلام دستورالعمل جدید صدور ابلاغ روسای هیات های ورزشی، مقرر گردید افراد واجد شرایط مدارک خود را به منظور انجام مراحل اداری و صدور ابلاغ جدید هیات های ورزشی شهر مهاباد به اداره تحویل نمایند که تاکنون به نتیجه نرسیده است. این بدان معنا نیست که هیات های ورزشی مهاباد نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردستان همچنین افزود: موضوع تعمیرات سالن های ورزشی مهاباد در اولویت کاری اداره ورزش قرار دارد که به محض تامین اعتبار، این امر محقق می شود. با این حال تعمیرات سیستم گرمایشی سالن انقلاب مهاباد انجام شده و پیگیر این هستیم که مشکل سیستم روشنایی این سالن هم مرتفع گردد.

روحانی  تصریح کرد: در مورد وضعیت حضور پرسنل اداره در شهر مهاباد پیگیری های لازم صورت گرفته که به محض حصول نتیجه این امر نیز محقق خواهد شد. با این حال در ماه های اخیر یکی از پرسنل اداره از ساعت 30/17 لغایت 21 (زمان فعالیت سالن های ورزشی) در محل ورزشگاه شهید کریمی مهاباد حضور یافته و به مسائل مربوط به صدور کارت بیمه ورزشی ورزشکاران و همچنین سرکشی به سالن های ورزشی رسیدگی می نمود.

وی همچنین در خصوص اعتبارات افزود: اعتبارات هیات های ورزشی، تاکنون کمک هایی بصورت نقدی و غیر نقدی به هیات های کشتی، فوتبال، والیبال، بسکتبال و همگانی مهاباد اهداء گردیده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردستان همچنین در مورد برخی اظهار نظرها در فضای مجازی پیرامون رشته های ورزشی فعال در شهرستان گفت: در فضای مجازی مطلبی منتشر شد که به علت عدم توجه مسئولان ورزش، ورزشکاران رشته اسکیت آلپاین از آسفالت و کوچه و خیابان برای تمرین استفاده می نمایند. برای پاسخگویی به این موضوع لازم میدانم توضیحاتی در خصوص شرایط فنی مسابقات اسکیت آلپاین عرض نمایم که این مسابقات بدلیل ماهیت رشته، می بایست در مکان های شیبدار برگزار گردد و تنها مکان با این مشخصات در سطح شهرستان، فضای کوچه و خیابان های شهر می باشد. به همین خاطر تمرین ورزشکاران رشته اسکیت آلپاین الزاماً در مکان های آسفالتی بوده و مسابقات نیز در سطح استان و کشور در مکان هایی با همین مشخصات برگزار می گردد.

روحانی اظهار کرد: در فضای مجازی مطلبی از سوی یکی از مربیان منتشر شد که به علت بی توجهی مسئولان ورزش، تمرینات رشته اسکیت فری استایل تعطیل شده است. لازم به توضیح است، طی درخواست مورخ 24/05/97 هیات اسکیت شهرستان در خصوص استفاده از سالن ورزشی کوثر اردستان به منظور تمرینات رشته اسکیت فری استایل جهت آماده سازی تیم شهرستان ، تعداد 3 جلسه در هفته بصورت رایگان در اختیار هیات قرار گرفت و با توجه به اینکه تعدادی از اماکن ورزشی از جمله سالن های ورزشی شهرستان از طریق مزایده عمومی تحت اجاره بخش خصوصی قرار گرفته است، لذا استفاده از سانس سالن می بایست از طریق تعامل هیات با بخش خصوصی صورت پذیرد. با این حال، طی مذاکره با مستاجر سالن ورزشی کوثر، مقرر گردید در صورت تمایل هیات اسکیت به انجام تمرینات در سالن مذکور، اجاره بها با تخفیف ویژه اخذ گردد.

وی همچنین افزود: در فضای مجازی مطلبی منتشر شد که چرا مسئولان توجهی به رشته کشتی ندارند و از مدال آوران استانی رشته ورزشی کشتی تجلیل بعمل نمی آورند. لازم به توضیح است که مراسم تجلیل از قهرمانان، هیات های برتر و مربیان نمونه­ی کلیه رشته های ورزشی بصورت متمرکز در اسفندماه سال جاری برگزار می گردد و مراسم تجلیل از مدال آوران استانی رشته های کونگ فو و ژیمناستیک در ماههای اخیر از طریق هیات های مربوطه صورت گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان یادآوری کرد: کلیه هزینه های راه اندازی سالن خیرساز خانه کشتی شهدای شهراب در ابتدای سال جاری شامل محوطه سازی، برق رسانی و راه اندازی تاسیسات برعهده اداره بوده و از منابع داخلی تامین گردیده است؛ در صورتی که رشته های ورزشی تکواندو، کونگ فو و ژیمناستیک در 2 بخش آقایان و بانوان، در فضایی به مراتب کوچکتر و امکانات کمتر(سالن مرحوم حبیب فدوی) مشغول به فعالیت می باشند. همچنین از طرف نماینده محترم شهرستان، 2 تخته تشک کشتی در اختیار این هیات قرار گرفته و مبالغی از طرف ایشان به کلیه هیات های ورزشی شهرستان از جمله هیات کشتی اهداء گردیده است.

روحانی درخصوص تعیین تکلیف رئیس هیئت فوتبال اردستان هم گفت: لازم به توضیح است این موضوع از ابتدای شروع فعالیت اینجانب به عنوان مسئول اداره در دستور کار قرار گرفته که با توجه به تغییر نگاه هیات فوتبال استان به شهرستانها، بزودی ابلاغ این هیات صادر خواهد شد. با این حال کلیه امور اداری مربوط به حضور تیم های ورزشی شهرستان در مسابقات استان و تعاملات مربوطه با هیات استان، از طریق اداره و همچنین فعالان این رشته ورزشی در شهرستان پیگیری می شود.

روحانی تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان اردستان را یکهزار و 500 نفر اعلام کرد که رشد 31 درصدی را در شش ماهه اول سال داشته است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.