تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
6

محل های دفن پسماند در اردستان وضعیت مناسبی ندارد

  • کد خبر : 587
  • 16 ژانویه 2019 - 9:58
محل های دفن پسماند در اردستان وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش اردستان سلام، محمد عباسی ظهر چهارشنبه به عنوان روز هوای پاک در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاهی که هوای پاک در بحث سلامت مردم دارد در تقویم رسمی کشور 29 دیماه به همین نام قرار داده شده که هدف از نامگذاری این روز تلنگر زدن به عموم مردم […]

به گزارش اردستان سلام، محمد عباسی ظهر چهارشنبه به عنوان روز هوای پاک در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاهی که هوای پاک در بحث سلامت مردم دارد در تقویم رسمی کشور 29 دیماه به همین نام قرار داده شده که هدف از نامگذاری این روز تلنگر زدن به عموم مردم جهت آگاهی بخشی در خصوص مسائل زیست محیطی است که امسال هم این روز با شعار هوای پاک، مسئولین و مردم نامگذاری شده است.

وی افزود: هوای پاک جزء نیازهای اولیه هر جامعه است و در کنارهوای پاک سلامت خاک، سلامت آب و بقیه مسائل زیست محیطی بسیار مهم هم وجود دارد و این نامگذاری ها موجب می شود تا با هم اندیشی مردم و مسئولان جهت مدیریت و رفع مسائل گام برداریم.

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: مسئولیت و وظایف محیط زیست در دو بخش محیط انسانی و محیط طبیعی تقسیم شده که در بخش محیط طبیعی پایش هایی در صنایع و کارگاه های تولیدی صورت می گیرد و پاسخگویی به استعلامات از دستگاه های دیگر نیز انجام می شود.

296 مورد پایش صنایع در اردستان انجام شده است

عباسی افزود: اداره محیط زیست اردستان امسال 296 مورد پایش صنایع و واحدهای تولیدی را داشته و در این خصوص 12 مورد شکایت مردمی را پیگیری کرده که منجر به 9 اخطار شده  و تا کنون با توجه به نمونه برداری های انجام شده از کارخانجات بزرگ مشکل زیست محیطی رویت نشده است.

وی ابراز داشت: در 9 ماهه امسال 64 مورد پایش از معادن شهرستان اردستان صورت گرفته که مشکل زیست محیطی در این زمینه نداشته اند.

آمار کشفیات سلاح شکاری اردستان 4 قبضه بوده است

رئیس اداره محیط زیست اردستان همچنین گفت: آمار کشفیات سلاح در سال 97تعداد چهار قبضه بوده که در این رابطه تعداد شش نفر دستگیر شده اند و تا کنون 25 مورد پرونده قضائی پیگیری شده که 17 مورد آن به نتیجه و صدور رأی شده است.

عباسی بیان داشت: در شهرستان اردستان چهار جلسه پسماند بمنظور هماهنگی دستگاه های مجری برای جمع آوری، انتقال و دفن پسماند برنامه ریزی شده که شرکت پسماندی تاسیس شده و برای جمع آوری پسماند و تفکیک آن از مبدأ اقدام هایی در هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده است.

وی عمده مشکلات پسماند اردستان را دفن آن دانست و افزود: محل ها و سایتی هایی به عنوان دفن پسماند در شهرستان اردستان وجود دارد که متاسفانه وضعیت مناسبی ندارند و تا زمانی که طرح جامع تصویب نشود نمی توانیم جانمایی صحیحی را داشته باشیم.

رئیس اداره محیط زیست اردستان اعلام داشت: آموزشهایی یکساعت با محیط بان در مدارس اطراف منطقه حفاظت شده در پنج روستا انجام شده که 80 نفر در این خصوص  آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

عباسی حضور سمن ها در حوزه محیط زیست اردستان را نیاز دانست و افزود: متاسفانه فقط یک مورد سمن در شهر زواره به صورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارد و هنوز نسبت به ثبت آن اقدامی صورت نگرفته که از مسئولان فرهنگی شهرستان درخواست می کنیم پیگیری های لازم را در این زمینه به عمل بیاورند چرا که  نیاز واقعی  برای مسائل زیست محیطی شهرستان اردستان است. وی افزود: شهرستان اردستان یک منطقه حفاظت شده ای بنام کهیاز با 92 هزار هکتار و یک منطقه شکار ممنوع بنام خارو  با 100 هزار هکتار دارد که در دل کویر قرار دارد و گونه هایی که الان وجود  دارد عبارتند از کل و بز، قوچ و میش، آهو، جبیر و سگ سانان از قبیل گرگ، شغال و روباه و کفتار و گونه های خاصی همچون جبیر و پرنده هوبره در زیستگاه های خاص آن  وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.