تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8

پالرمو یک اهرم فشار بر تحریم های اقتصادی فعلی خواهدشد/ این معاهده سودی برای کشور ندارد، همانطور که برجام منفعتی نداشت

  • کد خبر : 616
  • 25 ژانویه 2019 - 7:14
پالرمو یک اهرم فشار بر تحریم های اقتصادی فعلی خواهدشد/ این معاهده سودی برای کشور ندارد، همانطور که برجام منفعتی نداشت

به گزارش اردستان سلام، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفتگو با اردستان سلام اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفته شده معاهدات بین المللی که یکی از آن ها FATF است و دیگری هم پالرمو، مواردی است که در ظاهر شاید محاسنی داشته باشد، کشورهایی نشسته اند  برای منافع خودشان و یا قصد […]

به گزارش اردستان سلام، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفتگو با اردستان سلام اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفته شده معاهدات بین المللی که یکی از آن ها FATF است و دیگری هم پالرمو، مواردی است که در ظاهر شاید محاسنی داشته باشد، کشورهایی نشسته اند  برای منافع خودشان و یا قصد و غرض هایی که داشته اند تعهداتی را ایجاد کرده اند برای کشورهای دیګر و ما از مقاصد آنها و پایان این تعهدات مطمئن نیستیم.

وی افزود: همانطور که در تعهدات دیګری که تا کنون داده ایم هیچ نفعی برای ایران حاصل نشده است و حتی تعهدی که در رابطه با هسته ای داده ایم و قرار بود در دانش هسته ای و توسعه صلح آمیز آن به ما کمک کنند که کمک نکردند و  آن مقداری که هم خودمان داشتیم و به دست آوردیم با بهانه های مختلف متوقف کردند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعهداتی که ما در کنوانسیون های بین المللی می دهیم بیشتر از اینکه  کمکی باشد برای اهداف جمهوری اسلامی اهرمی برای فشار بر ملت و دولت است؛ به طور کلی بدون اینکه نقشی داشته باشد اهرم فشار می شود و این از اول انقلاب تا کنون به بهانه های مختلف انجام شده است.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با بیان اینکه در تعهداتی همچون پالرمو قصد و غرض هایی وجود دارد و حتی آن مواردی که هم حرفی رویش نبوده و ما معاهده را بسته ایم منفعتی برای کشور نداشته است، تصریح کرد: می بینیم کشوری مثل اسراییل به راحتی معاهده هسته ای را امضا نمی کند و تولید بمب هسته ای می کند و کسی با او کاری ندارد و در شورای امنیت برای او جلسه ای نمی ګیرند اما کشورهای همچون ایران که برنامه هسته ای را در راستای برنامه صلح آمیز پیگیری می کنند و با اینکه معاهده دارند فشار بر آنها ګذاشته می شود.

عضو کمیسیون فرهنګی مجلس شورای اسلامی ګفت: آنچه که معلوم است معاهدات بین المللی یک اهرم فشاری است بردولت های مختلف که کشورهای زورگو از آن استفاده می کنند بیش از آن که بخواهند منفعتی به کشورها برسانند.

پالرمو سودی برای کشور ندارد، همانطور که برجام منفعتی نداشت 

حجت الاسلام طباطبایی نژادبا اشاره به اینکه معاهداتی نبندیم که به جای کمک به ما فشار بیاورد، خاطرنشان کرد: آنچه که در FATF و پالرمو می بینیم پیش از اینکه مشکلات کشور را مرتفع کنند بر مشکلات کشور می افزایند.

وی اذعان کرد: خود کسانی که طرفدار این معاهده هستند به زبان خودشان می ګویند ضمانتی برای رهایی از فشارها وجود ندارد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی همچنین بهترین کار را مقاومت و الګو ګیری از مبانی ناب اسلامی و استقامت و نظام بخشی به قوانین در داخل کشور دانست و افزود: منفعتی از پالرمو به دست نمی آید همانطور که از برجام و fatf نیامد و غیر از فشار چیزی ندارد.

وی در پایان گفت: منطق آن هایی که دنبال پالرمو هستند این است که ما فشار و تحریم را کم کنیم، ولی منطقی که ما از دشمنانمان دیده ایم این فشارها کم نمی شود، بلکه اهرم فشاری اضافه می شود.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.