تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

10مرکز اورژانس اجتماعی امسال در سطح کشور راه اندازی شده است

  • کد خبر : 688
  • 06 فوریه 2019 - 10:33
10مرکز اورژانس اجتماعی امسال در سطح کشور راه اندازی شده است

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به راه اندازی اورژانس اجتماعی درشهرهای بالای 50 هزار جمعیت در سال جاری توانسته ایم 10 مرکز اورژانس اجتماعی در کل کشور راه اندازی کنیم.

به گزارش اردستان سلام، رضا جعفری در گفت و گو یی، اظهار داشت: تا کنون یکهزار و 700 کارشناس در رشته های مددکاری اجتماعی و روان شناسی در اورژانس های اجتماعی کشور جذب شده است.

وی افزود: ایجاد مراکز اورژانس بهزیستی یکی از سیاست های اصولی و از راهبردهای بنیادین سازمان بهزیستی در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که بر اساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، این تکلیف بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است که در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر نسبت به  راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی اقدام می کند.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به راه اندازی اورژانس اجتماعی درشهرهای بالای 50 هزار جمعیت در سال جاری توانسته ایم 10 مرکز اورژانس اجتماعی در کل کشور راه اندازی شود که با توجه به توسعه ای که در سال گذشته داشتیم هدف ما محقق شده  و بیشتر در سال جاری بحث توسعه کیفی و آماده سازی کارشناسان و برگزاری دوره های اموزشی را در دستور کار داریم.

22 خانه امن با جمعیت 1600نفر در کل کشور وجود دارد

جعفری افزود: 22 مرکز  خانه امن شامل  7 مرکز دولتی و 15 مرکز غیردولتی با جمعیت تحت پوشش  1600 نفر درکل کشور وجود دارد و از آنجایی که بحث شبانه روزی کردن خط 123 را داریم می توان گفت اورژانس اجتماعی گسترده ترین شبکه حمایت و سلامت اجتماعی در کشور می باشد و پوشش بالای 90درصد را در کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات مداخلاتی در حوزه اورژانس اجتماعی شامل کودک آزای، همسر آزاری، معلول آزاری،  سالمند آزاری، فرار از منزل، اختلافات خانوادگی، افرادی که دچار اختلال هویت جنسی هستند و افرادی که اقدام به خودکشی می کنند می شودتصریح داشت: اورژانس اجتماعی ورودی آسیب های ما است و افراد در سایر مراکز  ساماندهی از جمله خانه ساماندهی می شوند.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: تا کنون نتوانسته ایم خودروی مناسب سازی شده را برای اورژانس اجتماعی تدارک و تامین کنیم  که  از سازمان برنامه و بودجه انتظار و درخواست داریم که به سازمان بهزیستی در این حوزه کمک کنند که نیازمند 360 خودروی مناسب در این زمینه هستیم.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.