تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
7

توزیع ۸ هزار نهال در شهرستان اردستان به مناسبت هفته منابع طبیعی

  • کد خبر : 782
  • 06 مارس 2019 - 13:15
توزیع ۸ هزار نهال در شهرستان اردستان به مناسبت هفته منابع طبیعی

رئیس منابع طبیعی اردستان گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند شروع می‌شود تعداد هشت هزار نهال در سطح شهرستان اردستان توزیع می‌شود.

به گزارش اردستان سلام،  مجید خداپرستان در گفتگو یی اظهار داشت: به مناسبت هفته منابع طبیعی که از ۱۵ اسفند شروع می‌شود این اداره ضمن برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی تعداد هشت هزار نهال در سطح شهرستان اردستان توزیع می‌کند.

وی افزود: نهال‌هایی که تهیه شده اکثراً غیر مثمر بوده و شامل زیتون تلخ، اقاقیا، سرو و مقداری توت هستند که توسط سه شهرداری اردستان، زواره و مهاباد بین مردم توزیع می‌شود، یک روز را نیز به عنوان روز نمادین با حضور مسئولان شهرستان در محل ستاد انتظامی اردستان عملیات کاشت درخت را انجام خواهیم داد.

رئیس منابع طبیعی اردستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر طرح مهم بیابان زدایی مد نظر ما بود که در این رابطه ۳۰ هکتار منطقه امامزاده اسحاق روستای خوش آباد عملیات قلمه کاری و بادشکن زنده انجام شد که منابع مالی آن از تملک دارایی تأمین شده است.

۳۰ پروژه آبخیزداری در اردستان انجام شده است

خداپرستان ابراز داشت: بحران سیل در شهرستان که از رگبارهای زمستانی حاصل می‌شود موجب شده تا اداره منابع طبیعی در قسمت کوهستانی شهرستان مطالعات ۱۰۰ هزار هکتار عرصه آبخیزداری را انجام دهد تا بتواند هرز آب‌ها و سیل‌ها را مدیریت کند که در این ارتباط ۳۰ پروژه طرح آبخیزداری در سطح شهرستان شامل بند خاکی، پخش سیلاب، بندهای سنگ و ملات و بانکت و پروژه‌های خشکه چینی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار صندوق توسعه ملی برای اردستان ۱۰ میلیارد ریال بوده است تصریح داشت: پروژه محدوده روستای کچو مثقال که مطالعات آن انجام شده بود پروژه بند سنگ و ملاتی در حال انجام است که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حراست جدی از کمربند سبز شهرستان اردستان

خداپرستان گفت: مهمترین موضوع شهرستان اردستان، تاغزارهای حاشیه کویر است که به صورت یک کمربندی سبز از شرق به غرب شهرستان به طول ۹۰ هزار هکتار کشیده شده که باید از آن حراست جدی صورت گیرد که با توجه به افت آب‌های زیر زمینی و اثرات جوی عملاً نمی‌توان به کاشت آن مبادرت کرد و گونه جایگزینی هم ندارد.

وی در خصوص افراد سودجو که در عرصه‌های ملی مبادرت به قاچاق چوب می‌کنند افزود: نقطه قرمز ما تاغزارها است و با افراد خاطی با شدت برخورد می‌کنیم که در این خصوص ۱۱ پرونده مربوط به قطع درخت و حمل چوب تشکیل شده و چهار هزار و ۲۹۴ کیلوگرم کشفیات در سال ۹۷ انجام شده است.

خداپرستان همچنین اعلام داشت: میزان کشفیات زغال تاغ در طول امسال مقدار ۴۵۵ کیلوگرم بوده که ۹۷ پرونده افراد متخلف به مراجع قضائی ارسال شده که ۴۶ فقره حقوقی و ۵۱ فقره کیفری بوده و رأی به نفع سازمان منابع طبیعی صادر شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار و ۷۱۷ متر مربع از اراضی ملی از طریق اجرای احکام قضائی خلع ید و رفع تصرف شده است.

انتشار دهنده: حمید فرخی

 

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.