تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

یکی از اهداف کانون های مساجد جذب جوانان است

  • کد خبر : 799
  • 09 مارس 2019 - 11:04
یکی از اهداف کانون های مساجد جذب جوانان است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار داشت: یکی از اهداف این کانون ها جذب جوانان است تا بتوانیم آنها را در برابر آسیب های اجتماعی آن هم با کار فرهنگی مصون سازیم.

به گزارش اردستان سلام، فضل الله بصیرت پیش از ظهر امروز در محل اداره ارشاد اسلامی اردستان در جلسه کمیته اطلاع رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی تسهیلات سفر گفت: 18اسفند سالروز کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی این کانونها در سال 70 تشکیل شد.

وی افزود: کانون ها وظیفه دارند برای اینکه دنیای غرب و دشمنان نتوانند کاری را از پیش ببرند با برنامه ریزی های دقیق و توانمند سدی باشند در برابر هجمه هایی که دشمن به کشور وارد می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار داشت: یکی از اهداف این کانون ها جذب جوانان است تا بتوانیم آنها را در برابر آسیب های اجتماعی آن هم با کار فرهنگی مصون سازیم.

بصیرت ابراز داشت: مساجد توانسته ما را در برابر تمام مشکلات یاری کند و در واقع دین مبین اسلام توانسته در برابر نقشه های دشمن با حضورجوانان در مساجد و کارهای فرهنگی نقشه های آنان را خنثی کند.

41 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان اردستان فعال است

وی با بیان اینکه  اردستان  در حال حاضر 41 کانون فرهنگی و هنری دارد افزود:  17 مورد این کانون ها در روستاها قرار دارد و تا کنون 17 کتابخانه هم در این کانون ها ایجاد شده است.

رئیس اداره ارشاد اسلامی اردستان در ادامه در خصوص کمیته اطلاع رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی تسهیلات سفر گفت: یکی از مهمترین کمیته های تسهیلات سفر کمیته فرهنگی و فضای مجازی است که می توانیم توانمندی و پتانسیل های گردشگری شهرستان را در کشور معرفی کنیم.

سینما فرهنگ اردستان از مسافران نوروزی استقبال می کند

بصیرت اعلام کرد: سینما فرهنگ اردستان در ایام تعطیلات نوروز فعال خواهد بود و با پخش فیلم های جدید از مسافران و مردم شهرستان استقبال خواهد داشت که در سالهای قبل هم استقبال خوبی انجام شده بود.

وی تاکید کرد: بعضی از کانون های فرهنگی مساجد شهرستان در نوروز نمایشگاه کتاب و فرهنگی را خواهند داشت و برگزاری جشن بهاره توسط شهرداری با همکاری اداره ارشاد اسلامی پیشنهاد می شود که  در نوروز برگزار شود.

رئیس اداره ارشاد اسلامی اردستان گفت: دشمن فعالیت می کند تا هویت اسلامی را از مسلمانان بردارد لذا آنچه که می تواند ما را نجات دهد فضای مسجد و آموزه های دینی است تا با استفاده از سیره اهل بیت و کاربردی در جامعه و خانواده در برابر دشمن پیروز شویم.

اعتکاف امسال ریزش نخواهد داشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در ادامه جلسه اظهار داشت: فرهنگ واقعا مغفول و محروم هست و با توجه به این شرایط بد اقتصادی و مشکلاتی که وجود دارد قطعا گریبانگیر ما مسئولان و متولیان فرهنگی هم هست و شرمنده مطابات مردم در موضوعات فرهنگی هستیم.

حجت الاسلام سید جواد حیدری گفت: آمادگی داریم همکاری با موسسات فرهنگی داشته باشیم حتی در نمایشگاه نوروزی و ایستگاههای نوروزی که در شهرستان فعال هستند.

وی افزود: روحانیونی که نوروز در شهرستان حضور دارند در بین مردم و مسافران و مساجد خواهند بود تا در خصوص موضوع فرهنگی مردم را یاری کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان با بیان اینکه از فرصت اعتکاف می توان استفاده کرد که در سال قبل در 12 نقطه شهرستان اعتکاف وجود داشت افزود: با توجه به اینکه می گویند امسال اعتکاف ریزش دارد اما می بینیم که از اصفهان و تهران سراغ می گیرند که اعتکاف در کجاها برگزار می شود تا حضور پیدا کنند.

انتشار دهنده: حمید فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.