تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
6

خسارت ۴۳ میلیارد ریالی سیل به واحدهای ساختمانی در اردستان

  • کد خبر : 914
  • 10 آوریل 2019 - 15:13
خسارت ۴۳ میلیارد ریالی سیل به واحدهای ساختمانی در اردستان

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: سیل امسال به ۹۷ واحد ساختمانی در اردستان بیش از ۴۳ میلیارد ریال خسارت زده است.

به گزارش اردستان سلام، سید ایمان فتوحی ظهر چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۱ فروردین روز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بودجه تخصیص یافته در موضوع تملک دارایی اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است که سال گذشته ۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال آن تحقق پیدا کرد.

وی افزود: اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان در یک سال گذشته توانست ضمن اجرای طرح‌های هادی در اردستان ۷۰ هزار متر مربع اجرای عملیات زیر سازی را در ۹ روستای شهرستان اردستان به اتمام برساند و با دریافت ۴۰۰ تن قیر رایگان ۵۱ هزار متر مربع آسفالت را در پنج روستا انجام دهد.

صدور ۴۳۵ سند مالکیت در شهرستان اردستان

سرپرست بنیاد انقلاب اسلامی اردستان گفت: در یک سال گذشته ۲۴۰ جلد سند مالکیت شهری برای سه شهر اردستان، زواره و مهاباد و ۱۹۵ جلد سند روستایی را در ۳۴ روستای اردستان صادر نموده و پس از دریافت ۱۷۵ پاسخ استعلام برای ساخت مسکن، ۵۵ پروانه در این ارتباط صادر کردیم.

فتوحی اضافه کرد: همچنین مجموعه ۶۰ واحدی خیرین ساز شهر اردستان به بهره برداری رسید و تحویل اشخاص شد اما به دلیل عدم محوطه سازی هنوز افتتاح نشده است.

وی ابراز داشت: تعداد ۲۷۴ تسهیلات ویژه بهسازی مسکن با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال و ۳۵ فقره تسهیلات هم برای کمک به تکمیل ساختمان سازی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در یکسال گذشته پرداخت شده است.

سرپرست بنیاد انقلاب اسلامی اردستان با بیان اینکه در بازدید مهندس شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از اردستان برای تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال قیر قول مساعد داده شد، افزود: به همین منظور بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع زیر سازی در ۱۰ روستای شهرستان آماده آسفالت کردن است.

وی همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در راستای بازسازی روستاها توسط نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان داشت: در این راستا معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همین مقدار اعتبار قول مساعد داده است.

۱۵۰۰ واحد غیر مقاوم در روستاهای اردستان وجود دارد

فتوحی با تاکید بر اینکه اکثر روستاهای شهرستان اردستان دارای بافت فرسوده زیاد است، ادامه داد: با کارشناسی‌های انجام گرفته یک هزار و ۵۰۰ واحد غیر مقاوم در روستاها وجود دارد که اطلاع رسانی و هشدارهای لازم به مالکان آنان داده شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان برای تثبیت جمعیت و جلوگیری از خروج مردم از روستاها، کارهای مثبتی از جمله بهسازی روستاها و واگذاری زمین برای مسکن و پرداخت تسهیلات را انجام داده است اما در واگذاری انشعابات آب با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

سیل به ۹۷ واحد ساختمانی اردستان بیش از ۴۳ میلیارد ریال خسارت زده است

فتوحی با بیان اینکه جمعیت حال حاضر روستایی شهرستان اردستان ۱۴ هزار و ۳۱۴ نفر است که نسبت به یکسال گذشته پنج تا ۱۰ درصد کمتر شده است، گفت: این در حالی است که جمعیت بعضی روستاها با ایجاد طرح‌های کشاورزی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اعتباری برای خسارت سیل سال گذشته به اردستان پرداخت نشده است، تاکید کرد: برآورد می‌شود سیل امسال به ۹۷ واحد ساختمانی بیش از ۴۳ میلیارد ریال خسارت زده باشد و خسارت ناشی از طوفان نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

خبرنگار و انتشار دهنده: حمید فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.