تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7

طرح دوربین البسه‌ پلیس در اردستان اجرایی می شود

  • کد خبر : 977
  • 16 آوریل 2019 - 12:37
طرح دوربین البسه‌ پلیس در اردستان اجرایی می شود

فرماندهی انتظامی اردستان گفت: طرح دوربین البسه‌ پلیس تا قبل از ماه رمضان با هدف صیانت از حقوق شهروندی در اردستان اجرایی می‌شود.

به گزارش اردستان سلام، سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری شرح عملکرد پلیس در سال جاری با بیان اینکه فعالیت موتورهای کراس باید داخل پیست انجام شود، اظهار داشت: از تردد این نوع موتورها در معابر عمومی جلوگیری و به عنوان کالای قاچاق توقیف می‌شود.

وی افزود: موتورهای توقیفی با ارجاع به تعزیرات و با پرداخت خسارت سه برابری معدوم می‌شود که در این ارتباط از ابتدای سال جاری تاکنون سه دستگاه در اردستان توقیف شده است.

دستگیری دو سارق اموال و احشام کمتر از ۱۰ ساعت در اردستان

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان بیان داشت: نیروهای انتظامی اردستان تعداد دو نفر سارق که با سرقت دو دستگاه خودرو، مبادرت به سرقت احشام و خانه‌های روستایی در روستاهای شهرستان می‌کردند در کمتر از ۱۰ ساعت شناسایی و در حین سلاخی گوسفندان سرقتی دستگیر کردند.

وی گفت: در طول یک ماه گذشته تعداد هفت قبضه اسلحه در اردستان کشف و ضبط شد که تعداد سه مورد از آنها به صورت تزئینی مورد استفاده قرار می گرفته و چهار مورد نیز مربوط به شکارچیان غیر مجاز بوده است.

افزایش هفت درصدی کشف سرقت در اردستان

سرهنگ هاشمی زاده با بیان اینکه نیروی انتظامی با توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت برخورد می‌کند، تاکید کرد: در خصوص مواد مخدر با حمایت از سوی نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته افزایش هفت درصدی کشف و افزایش ۱۵ درصد دستگیری‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه شاهد روند افزایشی هم در سرقت و هم در کشف سرقت‌های شهرستان اردستان در سال ۹۷ بودیم، ابراز داشت: ارزش تقریبی اموال مسروقه کشف شده در طول این مدت در شهرستان اردستان ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان اظهار داشت: بعضی از مردم در حفاظت از اموال خود اهمال می‌کنند و این در حالی است که مردم باید خود محافظ اموال خود باشند و به توصیه‌های پلیس در این ارتباط توجه کنند.

افزایش ۱۶۸ درصدی دستگیری‌ها در اردستان

وی با بیان اینکه افزایش سرقت‌ها در اردستان دلایل خاصی دارد که یکی از آنها موضوع آزاد سازی سارقان و مشکل اشتغال است، افزود: به طور معمول سارقانی که آزاد می‌شوند و مسئله اشتغال دارند، بار دیگر مرتکب سرقت می‌شوند، بر این اساس در سال گذشته پنج درصد افزایش سرقت و ۱۶۸ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

سرهنگ هاشمی زاده با تاکید بر اینکه نوعی مواد مخدر بنام گل در جامعه در حال توزیع است که شایعه وجود آن در مدارس کشور بیشتر است، گفت: تاکنون در مدارس اردستان گزارشی در این ارتباط نداشتیم.

برگزاری ۳ هزار ساعت آموزش در مدارس و مساجد اردستان با موضوع مواد مخدر و فضای مجازی

وی اضافه کرد: منطقه انتظامی اردستان در سال گذشته سه هزار ساعت آموزش در مدارس و مساجد در ارتباط با مواد مخدر و فضای مجازی را برگزار کرد ولی متأسفانه روند افزایشی جرایم اینترنتی و کلاهبرداری اینترنتی را شاهد هستیم که حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان بیان داشت: طرح دوربین البسه پلیس تا قبل از ماه رمضان در اردستان اجرایی می‌شود که هدف از اجرای این طرح صیانت از حقوق شهروندی است چراکه برخی از افراد در جریان درگیری‌ها از مأموران ناجا شکایت می‌کنند و نصب این دوربین‌ها باعث استاندارد شدن رفتار کارکنان ناجا در برخورد با شهروندان می‌شود.

خبرنگار و انتشار دهنده: حمید فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.