به گزارش اردستان سلام، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز در جشنواره سپاس معلم اظهار داشت: باید از معلمان تشکر کرد که در ایام کرونا که تقریبا دو سال طول کشید رشادت و جهاد علمی آنها ستودنی بود و همگان بر اهمیت موضوع معلم توصیفهای فراوانی داشتهاند اما پس از دوران کرونا و حین آن این اذعان به انتقاد مطرح شد به واسطه اینکه ما یک روز نگذاشتیم کلاس تعلیم و تربیت تعطیل شود و شکل آن عوض شد اما تعطیل نشد و در این ایام همکاران ما حتی از تخت بیمارستان کلاس درس را اداره کردند و همکارانی با نفسهای به شماره افتاده تدریس میکردند و الفبای زندگی را به دانشآموزان و نونهالان میآموختند.
وی افزود: عزیزانی داریم که آخرین دقایق زندگی شیرینش نصیحت دانشآموزان در فضای مجازی بود و شهیدان مدافعان تعلیم و تربیت در سطح کشور کم نداریم که به روح همه آنها سلام و صلوات می فرستیم و اما به هرجهت همه دنیا متوجه این امر شدهاند که نقش معلمی نقش بیبدیل است و هیچ عاملی نمیتواند جایگزین نقش معلم شود زیرا معلم مربی است و لازمه رابطه بین مربی و متربی مکان واحد است زیرا مربی کوشش، حرکاتش، سکناتش، لبخندش و گویش آن باعث زیاد شدن تربیت میشود و مهارتهای اجتماعی و زندگی را به متربی و دانشآموز منتقل میکند لذا جایگزینی برای معلم وجود ندارد شاید بخشی از آموزش به جهت الکترونیکی بودن در فضای مجازی قابل انتقال باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بسیاری از معلمان ما از امکانات شخصی استفاده میکردند و ایثارگرانه فعالیت داشتند و چند برابر وقت میگذاشتند تا مطلبی جا نماند و به دانش آموز عرضه شود و خانوادهها این فعالیت را دیدند که معلمان چقدر تلاش میکنند و انشالله قدر و زحمات این تلاش برکت برای خود آنها و خانوادهها باشد.
وی ابراز داشت: در خصوص سند تحول بنیادین که یکی از ارکان اساسی قانون آموزش و پرورش است که حدود ۱۱ سال پیش که بزرگانی حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسهای رسیدیم وزیر وقت اعلام کرد وقتی سند تحول را تقدیم رهبر انقلا کردیم و توضیحاتی دادند لبخند رضایتی بر لبان ایشان نشست که این لبخند را با تمام دنیا عوض نمیکنم اما گفته بود سند تحول خوب است مشروط به اینکه خوب اجرا شود که متاسفانه با تدبیر دولت سند تحول بنیادین کنار گذاشته شد و جایگزین دیگری که با دین و مذهب ما و ملیت ما و فرهنگ ما همخوانی نداشت آرام آرام وارد مدارس میشد که در زمان اجرای سند منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در خفاء هم بصورت علنی تذکر دادند و این سند ملقی نشده بود تا دولت جدید آمد.
ابراهیمی با بیان اینکه باید این سند اجرایی شود و یکی از ارکان سند تحول بنیادین نیروی انسانی است افزود: یکی از راههای منزلت نیروی انسانی یعنی معلم ارتقاء جایگاه آنها است و موضوع ارتقاء رتبهبندی راهی است برای افزایش ارتقاء معلم و ارتقای کیفیت آموزش است و اینکه نگرش جامعه و مسئولین و مردم بر این باشد که معلم همچون سایر کارمندان ادارت نیست و معلم مدرس است و استاد و بیش از دیگران فعال است و یکساعت معلمی ساعات مقدماتی و قبل و بعدی دارد و ۱۰ سال گذشته و رتبهبندی اجرایی نشده بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: اواخر دولت قبل قصد اجرای نیمبند موضوع را داشتند که با تخصیص پیشبینی ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای سه سال رتبه بندی که نه اجرا شده بود بلکه تکلیف شده بود و نه بین مجلس و شورای نگهان رفت و برگشتی صورت گرفته بود و قانون نشده بود و با دولت و مجلس جدید مصمم شدند که این موضوع اجرایی شود و اعتبار ۳۸ هزار میلیاردی برای آن اختصاص یافت یعنی دو برابر شد و تامین شد و زمان تخصیص اعتبار هم نصف شد و برای یکسال و نیم تخصیص یافته است.
لزوم تاسیس دانشگاه فنی حرفهای دخترانه در اردستان
حمیدرضا تاملی در ادامه مراسم اظهار داشت: در گفتوگو که با جامعه فرهنگی داشتیم موضوع تغییر منطقهبندی دانشآموزان مطرح شد که علی رغم استعداد بسیار سرشار دانشآموزان در شهرستانهای محروم محدودیتهایی وجود دارد ولی در شهرهای بزرگ داشتن امکانات زیاد سطح علمی آنها را افزایش میدهد که در شهرستانهای کوچک از آن بیبهره هستند و همین موضوع رقابت بین دانشآموزان این شهرها را سخت میکند.
فرماندار شهرستان اردستان افزود: یکی از مطالبههای دانشآموزان اردستان موضوع تغییر منطقهبندی دانشآموزان شهرستان اردستان در آزمون سراسری است که علی رغم پیگیریها هنوز اقدامی نشده است و یکی دیگر از مطا لبههای شهرستان اردستان ساماندهی معلمان ابتدایی است که مورد تاکید معلمان اردستان است که با توجه به رشتههای فنیحرفهای، کار دانش و لزوم تاسیس دانشگاه فنیحرفهای دخترانه در اردستان از دیگر مطالبهها است که در حال پیگیری هستیم و مقدمات آن در حال انجام است که امیدواریم برای سال تحصیلی آینده راهاندازی شود.