تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
5
فرمانده سپاه اردستان:

تشکیل ۱۸ قرارگاه محله اسلامی در اردستان

  • کد خبر : 10012
  • 08 اکتبر 2023 - 20:43
تشکیل ۱۸ قرارگاه محله اسلامی در اردستان

فرمانده سپاه اردستان گفت: تعداد ۱۸ قرارگاه محله اسلامی در اردستان تشکیل شده و دارای هفت مرحله است که بیش از چهار مرحله آن انجام شد وموضوع گفتمان‌سازی و شناسایی آسیب‌ها و ظرفیت‌ها در آن آغاز شده است.

به گزارش اردستان سلام، سرهنگ روح‌اله صنعتکار شامگاه یکشنبه در جلسه توجیهی ارکان محله اسلامی اظهار داشت: محلات اسلامی به محلاتی گفته می‌شود که با استفاده از فرمایشات امامین انقلاب اسلامی سعی بکنیم در همه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و تعلیم و تربیت به همه قله‌هایی که در قرآن کریم و روایات اهل بیت تعریف شده در آن محله برسیم.

وی افزود: شورای محله‌های اسلامی برای نمونه در رفع نیازهای مردم محروم محله می‌کوشند و محرومیت‌زدایی می‌کنند و در رفع مشکلات ساختاری محله همچون آسفالت کوچه، بازسازی مدارس، فراهم کردن امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی و پارک می‌کوشند تا بهترین امکانات درحد شأن آن محله و ظرفیت‌های محله تعریف شود تا جوانان و خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

فرمانده سپاه اردستان گفت: یکی دیگر از اهداف شورای محله اسلامی این است که در رفع آسیب‌های اجتماعی می‌کوشد و آن‌ها را شناسایی و با بهترین روش‌ها و کمترین هزینه‌ها ظرف مدت کوتاهی آن را برطرف و در همه حوزه‌ها سبک زندگی اسلامی و ایرانی که رهبر انقلاب اسلامی آن را ترسیم کرده‌اند با همه ویژگی‌های آن در محله‌ها پیاده شود.

وی ابراز داشت: ظرفیت‌های انسانی همچون امام جماعت محله‌ها، مسئولان شهرستانی که در آن محله ساکن هستند و همچنین نخبگان و هنرمندان، فرهنگیان و افرادی که ایده دارند و همچنین صندوق‌های قرض‌الحسنه بهترین فرصتی است تا به محله‌های اسلامی کمک کنند و آسیب‌ها را برطرف و موجب رشد محله شوند.

سرهنگ صنعتکار بیان کرد: ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردستان در سال گذشته تعداد ۱۳ محله را به عنوان محله اسلامی شورای تحقق محله اسلامی در آن تشکیل شد و دارای هفت مرحله است که بیش از چهار مرحله آن انجام شد و امسال هم پنج محله اسلامی تشکیل شده که در حال حاضر ۱۸ محله تشکیل شده و موضوع گفتمان‌سازی و شناسایی آسیب‌ها و ظرفیت‌ها در آن آغاز شده تا بعد از سه سال در قدم اول به هدف اصلی برسیم.

فرمانده سپاه اردستان تاکید کرد: مهمترین مواردی که در حال حاضر در محله‌های اسلامی ما صورت گرفته است عبارتند از رفع محرومیت‌زدایی و شناسایی افراد کم بضاعت که در همین مهرماه صدها دانش آموز برای آن‌ها لوازم‌التحریر تهیه و تحویل شده است و مواردی همچون جهیزیه، آب منزل، تهیه مسکن و ایزوگام بوده که به متولیان این محله‌ها توصیه می‌کنیم با یک ابتکار، خلاقیت، پشتکار و همت بتوانند از ظرفیت‌ها به یک شکل خوبی استفاده کنند و آن را به مابقی محل‌ها تسری دهند.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.