تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
4
رییس اداره زکات امداد استان اصفهان:

جمع‌آوری ۱۰۷ میلیارد تومان زکات در ‌اصفهان/ ۸ هزار درخت وقف شد

  • کد خبر : 10017
  • 10 اکتبر 2023 - 16:42
جمع‌آوری ۱۰۷ میلیارد تومان زکات در ‌اصفهان/ ۸ هزار درخت وقف شد

رییس اداره زکات امداد استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان زکات در استان ‌جمع‌آوری شده است.

به گزارش اردستان سلام، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر ‌امروز در جلسه شورای زکات شهرستان اردستان، اظهار داشت: مردم متدین و مؤمن استان اصفهان در موضوع پرداخت زکات فعالانه شرکت دارند و  علی‌رغم سال‌ها خشکسالی‌،  امسال در شش ماهه اول بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است که شامل زکات‌های مستحبی، واجب و فطره است.

وی افزود: زکاتی که جمع‌آوری شده در هر شهرستان بین فقرا و نیازمندان همان شهرستان توزیع شده و حتی در همان روستای جمع‌آوری تقسیم شده و نزدیک به ۲۰ درصد زکات جمع‌آوری شده هم هزینه پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه در شهرستان برای اموری همچون ساخت مساجد، نمازخانه مدارس و سالن‌های ورزشی شده است و مابقی هم هزینه درمان، جهیزیه، هزینه تحصیلات دانش‌آموزان و ساخت مسکن فقرا شده است. به عبارتی می‌توان گفت در هر جایی زکات گرفته شد بدون کم و کاست در همان مکان هزینه شده است.

رییس اداره زکات امداد استان اصفهان گفت: یکی از سرفصل‌هایی که مرتب در استان کمک می‌شود موضوع جهیزیه است که بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود و شهرستان اردستان یکی از شهرستان‌های موفق در موضوع زکات بوده و متأسفانه دو سالی هست که مسئول زکات در اردستان نداشته‌ایم، بنابراین دریافت زکات در این شهر، قدری افت پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: جشنواره زکات در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، اما به جهت نزدیکی شهرها به یکدیگر به صورت مشترک در ۱۰ نقطه استان انجام می‌شود که اردستان هم که پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. همچنین   شهرستان اردستان با توجه به گرمسیری بودن و کشت پسته موضوع وقف شجره طیبه در این شهرستان خیلی خوب بوده است.

رنجبر با بیان اینکه در شهرستان اردستان بیش از سه هزار هکتار کشت پسته وجود دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن به بار نشسته است، افزود: بهترین فرصت است تا طرح بسیار ارزشمند وقف شجره طیبه در این موضوع شرکت کنند که در  اردستان تاکنون بیش از دو هزار درخت پسته  به این امر اختصاص یافته که باید گسترش پیدا کند و می‌توان تا ۲۰ هزار آن‌را گسترش  داد.

رییس اداره زکات امداد استان اصفهان تأکید کرد: نزدیک به ۸ هزار درخت در استان وقف شده است که اردستان از شهرهای موفق در این زمینه بوده و سپس شهرستان سمیرم در رده دوم قرار دارد. ظرفیت شهرستان اردستان از دیگر شهرهای استان بیشتر و بهتر است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.