تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
4
رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان:

۴۴۲۵کیلوگرم فرآورده خام فاسد در اردستان معدوم شد

  • کد خبر : 10020
  • 10 اکتبر 2023 - 16:46
۴۴۲۵کیلوگرم فرآورده خام فاسد در اردستان معدوم شد

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان: ۴۴۲۵کیلوگرم فرآورده خام فاسد در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش اردستان سلام، سعید راعی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: شبکه دامپزشکی اردستان در حال حاضر با هفت پرسنل اداره می‌شود که دو نفر برای مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترکا موضوع بهداشت مواد غذایی را مستمر انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بخش طیور در حال حاضر ۱۳۱ واحد مرغداری گوشتی در اردستان فعالیت دارد، افزود: موضوع پرورش پولت در شهرستان اردستان هشت واحد و ۱۰ واحد مرغداری تخم‌گذار فعال هستند و ظرفیت مرغداری گوشتی در حال حاضر چهار میلیون و ۶۰۱ هزار قطعه و پرورش پولت مرغ تخم گذار ۵۲۸ هزار و ۴۵۰ قطعه در هر دوره است.

راعی ظرفیت مرغداری تخم‌گذار در شهرستان اردستان را هم یک میلیون و ۱۲۳ هزار ۸۸۰ قطعه و تصریح کرد: مجموع بارگیری‌هایی که در مرغ گوشتی وجود داشته بیش از ۱۰ میلیون قطعه بارگیری شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان: مرغداری‌هایی گوشتی که در حال حاضر در شهرستان اردستان فعال هستند ۵۷ واحد است که ظرفیت آن دو میلیون و ۱۷۵ هزار و ۶۸۰ قطعه بوده و مرغ تخم‌گذار هم هشت واحد فعال بوده با ظرفیت یک میلیون و ۸۷ هزار و ۷۲۷ قطعه و دو واحد پرورش پولت هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته شهرستان اردستان هیچگونه بیماری فوق حاد نداشته است، ابراز داشت: نسبت به شهرستان‌های دیگر وضعیتمان خیلی خوب بوده و در قسمت بهداشت و مبارزه با بیماری‌های دامی مجموعا ۲۴۴ هزار و ۵۳۶ سر رأس دام واکسیناسیون انجام شده است که همه این واکسن‌ها به صورت رایگان بوده است و بخشی هم خرید بخش خصوصی بوده که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در بخش خصوصی هزینه شده است.

راعی همچنین در خصوص بخش بیماری‌های مشترک هاری بیان کرد: تعداد ۸۵۱ قلاده سگ در یکسال گذشته واکسینه شده‌اند و در بخش تب برفکی به جهت جلوگیری از بروز تب مالت ۳۵۹ رأس گوساله و بیش از ۹۳ هزار رأس بز و بره واکسیناسیون شده‌اند و ۸۹۰ رأس هم گاو واکسیناسیون صورت گرفته است.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان تاکید کرد: این شبکه در حوزه بهداشت از همه ظرفیت خود استفاده می‌کند که از مجموعه موارد بازدید شده که بیش از دو هزار و ۳۰۰ بازرسی بهداشتی بوده است که از این مقدار ۶۶ مورد آن موارد غیر بهداشتی که ۱۸ نفر معرفی به مراجع قضایی و سه نفر منجر به پلمب واحد و از این مجموعه بیش از چهار هزار و ۴۲۵ کیلوگرم معدومی داشته‌ایم.

راعی در خصوص تعداد کشتار دام در کشتارگاه اردستان تصریح کرد: تعداد بیش از چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سبک، پنج هزار و ۳۰۰ رأس دام سنگین کشتار شده است که از این مجموع بازرسی بهداشتی انجام شده و از این مقدار ۱۴ رأس دام کامل از چرخه مصرف حذف شده است که ۹ مورد آن گوساله و دو گاو و دو رأس بز و یک نفر شتر بوده است.

وی گفت: چهار مورد گزش هاری در یکسال گذشته در اردستان گزارش شد که با نمونه‌برداری موارد پیگیری و از واکسن استفاده کردند و همچنین یکی از کارهای خوب دامپزشکی اردوهای جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهرستان اردستان بود که ۱۳ روستا عملیات واکسیناسیون و سم‌پاشی محل‌های دام صورت گرفت که یک‌هزار و ۴۳ رأس دام واکسیناسیون شدند و یک‌هزار و ۴۱۱ قطعه طیور هم مورد واکسیناسیون قرار گرفتند که ۵۰ هزار متر مربع سم‌پاشی روی اماکن دامی صورت گرفت که ۱۴ نفر نیرو در این کار و در هفت روز کاری انجام شد و تعداد ۴۱۳ نفر از اهالی روستا تحت آموزش‌های بیماری مشترک و پیشگیری از آن قرار گرفتند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان افزود: واحدهای پخش خصوصی هم خدمات خوبی را انجام می دهند که شاید فعالیتشان مشهود نباشد که جای تقدیر دارد و در همین زمینه هفت مرکز درمانی، پنج داروخانه و یک آزمایشگاه فعالیت دارند.

راعی با اشاره به روند پیگیری‌ها در خصوص ساماندهی کشتارگاه مشترک اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این کشتارگاه واحد مشترک است کار آن مرتب به تعویق می‌افتد و در چند وقت اخیر قدم‌های مثبتی در خصوص تعمیر کف‌سازی و سرویس‌های بهداشتی و اتاق پیش سرد انجام و راه‌اندازی شد و خودروی حمل هم تامین شد، اما یکسری نواقص ساختاری وجود دارد که در کش و قوس‌های مدیریت شهرداری قرار گرفته و با توجه به نداشتن متولی، جدیدا یک نفر از طریق شهرداری به عنوان متولی معرفی شده و بزرگترین مشکل کشتارگاه مشترک اردستان نداشتن متولی واحد است که هنوز خروجی نداشته است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام جناب آقای نظری عزیز متشکرم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.