تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
6
رئیس کمیته امداد اردستان:

بیش از پنج میلیارد ریال زکات در اردستان جمع آوری شده است

  • کد خبر : 10024
  • 11 اکتبر 2023 - 9:39
بیش از پنج میلیارد ریال زکات در اردستان جمع آوری شده است

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی اردستان گفت:حاصل یک کار خوب و هماهنگ شده این شد که در مجموع پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال میلیون تومان زکات امسال توسط کمیته امداد، مراکز نیکوکاری ، بهزیستی، خیریه ها و شوراهای زکات روستاها جمع آوری شود.

به گزارش اردستان سلام، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان گفت: حاصل یک کار خوب و هماهنگ شده این شد که در مجموع پنج میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال میلیون تومان زکات امسال توسط کمیته امداد، مراکز نیکوکاری ، بهزیستی، خیریه ها و شوراهای زکات روستاها جمع آوری شود.
ابوالقاسم صادقی افزود:سه میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال زکات و کفاره به کمیته امام(ره) تحویل شد که۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال آن زکات و کفاره بوده است.
وی اضافه کرد: در این میان ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال هم زکات مستحبی جمع آوری شده که در راه درمان ، معیشت و مسکن نیازمندان هزینه شده است.
رییس کمیته امداد اردستان بابیان اینکه شهرستان رتبه نخست بحث شجره طیبه را در استان اصفهان به خود اختصاص داده اظهار کرد: ۲هزار اصله درخت پسته در شهرستان به شورای زکات اختصاص یافته پلاک کوبی شده و امسال ۲۰۰ اصله بارور شده محصول آن جمع آوری و بسته بندی و به زودی بین خانواده های نیازمندان توزیع خواهد شد.
صادقی خاطرنشان کرد: در ۲۵ روستای شهرستان شورای زکات تشکیل شده، امسال ۱۸ روستای آن فعال بوده اند.
برابر اعلام مدیرجهاد کشاورزی اردستان در شهرستان سه هزار و ۱۲۲ هکتار باغ پسته وجودارد که یکهزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور می باشد، همچنین یکهزار و ۲۵۸ هکتار زیر کشت گندم با برداشت متوسط پنج تن و ۱۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و سطح زیر کشت جو چهارهزار و ۱۵۰ هکتار و متوسط برداشت جوچهار تن و ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

در ﻃﺮح ﺷﺠﺮه ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک گذاری کرده که ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را ﺑﺎ ﻧﯿﺖ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪان در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ دهند.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.