تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
5
رئیس اداره محیط زیست اردستان:

ثبت گونه نادر گربه کاراکال در اردستان

  • کد خبر : 10080
  • 31 اکتبر 2023 - 15:11
ثبت گونه نادر گربه کاراکال در اردستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از ثبت گونه نادر گربه کاراکال در منطقه حفاظت‌شده اردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، حسین شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردستان ضمن اشاره به جانمایی دوربین‌هایی در منطقه حفاطت‌شده خارو کوه بزرگی و کهیاز شهرستان اردستان اظهار داشت: با جانمایی این دوربین‌ها تصویر گربه کاراکال توسط دوربین‌های تعبیه شده در این منطقه حفاظت‌شده به ثبت رسیده است.

وی در بیان ویژگی گربه کاراکال افزود: جثه گربه کاراکال بزرگ‌تر از گربه‌ اهلی بوده، بدن کشیده و استوانه‌ای شکل و دست و پا بلند بوده به نحوی که پاها بلندتر از دست‌ها است و اغلب شب‌گرد است و اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه مستندات گونه کمیاب گربه به اداره کل محیط زیست استان اصفهان ارسال شده است، ابراز داشت: شناسایی این گونه کمیاب برای منطقه حفاظت‌شده خارو کوه بزرگی و کهیاز شهرستان اردستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود وجود گونه‌های دیگر جانوری با اهمیت بالا در این منطقه حفاطت‌شده به ثبت برسد، گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی مستندات پیش رو امکان وجود پلنگ در منطقه حفاظت‌شده خارو کوه بزرگی و کهیاز شهرستان اردستان پیش‌بینی می‌شود.

شواخی با بیان اینکه امیدواریم با اقدامات صورت گرفته حضور پلنگ را در این منطقه حفاظت‌شده ثبت کنیم، تصریح کرد: همکاران ما در منطقه حفاظت‌شده اردستان زحمات زیادی را متقبل می‌شوند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.