تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
3
امام جمعه اردستان:

خرده فرهنگ‌ها شناسایی شود

  • کد خبر : 10101
  • 05 نوامبر 2023 - 17:25
خرده فرهنگ‌ها شناسایی شود

امام چمعه اردستان با بیان اینکه باید در طول سال برای هفته فرهنگ دبیرخانه دائمی داشته باشیم افزود: برنامه‌ریزی شود تا خرده فرهنگ‌ها رصد و فرهنگ‌ها تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام،  حجت الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردستان اظهار داشت: ما اگر در طول سال فرهنگ کتابخوانی را داشته باشیم و با معرفی کتاب‌های مفید برای همه اقشار و برای دانش‌آموزان و دانشجویان جداگانه باشد که خوشبختانه کتاب در همه حوزه ها وجود هم دارد خیلی خوب است.

وی افزود: نامه ۵۳ نهج‌البلاغه که نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر است به مسابقه گذاشته شود و کتاب آن تهیه شود و در اختیار مدیران و مسئولان قرار گیرد، می‌تواند خیلی مفید باشد و به عنوان منشور حکومت‌داری در جهان ثبت شده است و باید از این ارزش‌ها غافل نباشیم و معرفی کتاب‌های خوب هم اگر در برنامه سالانه فرهنگ عمومی باشد می‌تواند موثر و مفید باشد.

امام جمعه اردستان گفت: دوستان که برای معرفی مشاهیر منطقه تلاش می‌کنند که یکی از برنامه‌‌های هفته فرهنگ شهرستان اردستان هم معرفی مشاهیر است، مفید است و باید از آنها تشکر می‌شود که باید این کار در طول سال انجام شود در طول سال برای هفته فرهنگ باید دبیرخانه دائمی داشته باشیم و برنامه‌ریزی شود تا خرده فرهنگ‌ها رصد و فرهنگ‌ها تقویت شود و آن‌هایی که در جامعه ماندگاری ندارد شناسایی و از رده خارج شود.

وی گفت: برای برنامه‌های هفته فرهنگ هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم و درست است که اجرای آن با مردم خواهد بود اما باید نظارت‌ها روی آن باشد و در دهه اول آذر شهادت شهید فخری‌زاده و شهید مدرس را داریم که جایگاه خود را دارند که باید برنامه‌های آن‌ها در کل شهرستان اردستان به صورت تفکیک برگزار شود و حتی کل این شهرستان پوشش داده شود که در این خصوص کارگروهی باید تشکیل شود. برنامه‌ریزی شود تا جلسات منسجمی برگزار شود و ما متأسفانه نقاط ضعفی در این زمینه داریم.

دهشیری تصریح کرد:  موضوع گردشگری ریشه در قرآن دارد و در سیره اهل بیت(ع) وجود دارد و باید از گذشته عبرت بگیریم و از آینده بهتر استفاده کنیم و اینکه هر کسی با هر فرهنگی وارد جامعه شود سوغات ناخواسته را وارد می‌کند که نباید در کنار این‌ها بی‌تفاوت گذشت، چرا که فرهنگ سوزی‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.