تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
3
معاونت قضایی دادگستری اردستان:

۱۱۱۳پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف به سازش ختم شد

  • کد خبر : 10133
  • 10 نوامبر 2023 - 20:15
۱۱۱۳پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف به سازش ختم شد

معاونت قضایی دادگستری اردستان گفت: با توجه به اینکه در یکسال گذشته ورودی پرونده ها بیش از دوهزار فقره بوده بیش از۱۱۱۳ پرونده به سازش ختم شده است.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، محمد حاتمی ظهر امروز در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه اردستان به مناسبت روز شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: آمار ورودی پرونده ها به شورای حل اختلاف از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا هم اکنون دو هزار و ۲۸۴فقره بوده و خروجی پرونده ها دو هزار و ۳۸۴فقره و میزان سازش هم یکهزار و ۱۱۳ پرونده به ثبت رسیده است.
وی افزود: تعداد شعبات شورا که شامل دو شعبه در اردستان و یک شعبه در مهاباد و یک شعبه هم ویژه سازش است که اهم اقدامات انجام شده در شورا می توان تعامل با دفتر امام جمعه محترم و اداره سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون ترویج فرهنگ صلح، ایجاد ستاد صبر در شورا، جذب کارمندو استفاده از صلح یاران در روستاها را نام برد.
معاونت قضایی دادگستری اردستان گفت: ترویج مدل تعالی (استفاده از نهاد های غیر قضایی مانند ریش سفیدان .معتمدین محلی و…از نکات بارز این شورا بوده و نکته مهم اینکه دادگستری و شورای حل اختلاف دست نیاز به سوی عموم مردم بالاخص معتمدین و ریش سفیدان محلی جهت حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم قبل از ورود پرونده به دادگستری دراز نموده و از آنها در این راه استمداد مینماید.
انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.