تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
1
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان خبر داد:

پوشش ۲۳ هزار نفری غربالگری فشار خون در اردستان

  • کد خبر : 10161
  • 18 نوامبر 2023 - 19:04
پوشش ۲۳ هزار نفری غربالگری فشار خون در اردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: دولت از ۲۰ آبان ماه تا پانزدهم دی ماه افراد بالای ۱۸ سال را از نظر قند و فشار خون غربال می کند که در شهرستان اردستان ۲۳ هزار نفر شامل این طرح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، حسن ذبیحی در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع که بیماری دیابت با رعایت توصیه‌های پزشکی قابل کنترل است اظهار داشت: بیماری دیابت مادر همه بیماری‌هاست و دولت از ۲۰ آبان ماه تا پانزدهم دی ماه را قرار داده تا افراد بالای ۱۸ سال از نظر قند و فشار خون غربال شوند که در شهرستان اردستان۲۳ هزار نفر شامل این طرح می شوند.

وی افزود: همایش دیابت با عنوان «پیشگیری از دیابت و با ترویج زندگی سالم» به مناسبت روزجهانی دیابت وبه همت واحد مبارزه با بیماریها و آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت با همکاری اداره آموزش و پرورش اردستان برگزارشده ودر شهرستان اردستان پنج مرکز بهداشت و همچنین ۲۴ خانه بهداشت آمادگی غربال رایگان قند و فشار خون را دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: هر چند تاکنون سه هزار و ۷۸۶ ۶ بیمار دیابتی در اردستان شناسایی شده‌اند که بیشتر افراد در مناطق شهری و کمترین آنها در روستاهای شهرستان زندگی می‌کنند و این بیماری شایع و ناتوان کننده فرداست و با افزایش مزمن قند خون آشکار و در نهایت موجب آسیب دیدگی شدید چشم‌ها، کلیه و قلب و عروق خواهد شد.

وی ابراز داشت: افراد با مراجعه به خانه‌های بهداشت و مرکز بهداشت ضمن فراگیری آموزش‌های لازم در خصوص دیابت به بیماری خود پی خواهند برد و افرادی که در شش ماهه گذشته آزمایش دریافت کرده اند می‌توانند آن را همراه خود داشته باشند تا دیگر نیاز به انجام آزمایش مجدد نباشد و مورد غربالگری قرار بگیرند.

ذبیحی بیان کرد: با توجه به اینکه این غربالگری کاری سنگین است انتظار داریم تا همه ادارات، ثمن ها و خیریه‌ها با شبکه بهداشت همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و طبق آمار در کشور از هر هفت نفر یک نفر بیماری قند دارد و این نشان می‌دهد که بیماری قند دو برابر شده است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.