تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی افراد نمی‌گذارند امید در جامعه باشد

  • کد خبر : 10257
  • 07 دسامبر 2023 - 9:51
برخی افراد نمی‌گذارند امید در جامعه باشد

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: رهبر انقلاب مرتب در سخنانشان می‌فرمایند امید را در دل مردم زیاد کنید و برخی‌ افراد نمی‌گذارند امیدی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی شامگاه چهارشنبه در برنامه بوی بهشت در خیمه سبز حسینی شهر زواره اردستان با اشاره به سیره حضرت فاطمه(س) در خصوص آموزش عملی تربیت فرزند، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌هایی که والدین دارند این است که می‌گویند با فرزندانمان نمی‌توانیم کنار بیاییم و حرف ما را متوجه نمی‌شوند و مطالبات فرزندان از والدین زیاد است در حالی که والدین هم مطالباتی دارند.

وی افزود: طبق آیات قرآن ما موظف هستیم فرزندان را به نماز و مسائل دینی آشنا کنیم، اما حوصله والدین در تعامل با فرزندان بسیار کم است در حالی که انبیا و امامان صبر بسیار زیادی داشتند که باید در تاریخ آن‌ها سیر کنید و می‌بینید چقدر حوصله داشتند و اگر حوصله نداشتند که هیچ کس مسلمان نمی‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۷۴ سوره هود گفت: عمل به این آیه برای زندگی همه ما کافی است که وقتی فرشتگان آمدند قوم لوط را از بین ببرند، حضرت ابراهیم با حلم و بردباری مانع شد، هر چند حکم قطعی خداوند بود و به خاطر دلسوزی خدا به او امر کرد کمتر دلسوزی کن که جان خود را برای این قوم به خطر انداختی و نتیجه می‌گیریم والدین برای تعامل باید حلم داشته باشند و دلسوزی کنند و برای هدایت فرزندشان حرص بخورند.

وی ابراز داشت: نیازمندی فرزندان به والدین همیشگی است، چرا که به جز تربیت جسم نیازمند تربیت روح هم هستیم، اما این غریزه در حیوانات اینگونه نیست و عوامل متعددی در تربیت انسان‌ها وجود دارد که مدرسه، رسانه‌ها، تلویزیون و دانشگاه‌ها دخالت دارند.

حسینی قمی بیان کرد: بیشترین تاثیرگذاری در حال حاضر بر روی فرزندان فضاهای مجازی است و گذشت زمانی که والدین حرف اول را می‌زدند، هر چند باید اینگونه باشد و نقش آن‌ها از بین نرفته است، اما تاثیرگذاری‌های بیرونی موثر است و باید آن‌ها را هم مدیریت می‌کردیم، اما دست ما نبوده است.

وی تاکید کرد: فرزندان در فضاهای مختلف رشد می‌کنند و تاثیرات حکومت هم مهم است و همچون آیینه است که اگر مسئولان به وعده خود عمل کردند یا نکردند همین می‌تواند تاثیرگذار باشد و طبق روایت امیرالمومنین که مستند است و نابهنجاری‌هایی که توسط جوانان وجود دارد بخشی از آن به مسائل سیاسی بر می‌گردد.
حسینی قمی افزود: رهبر انقلاب مرتب در سخنانشان می‌فرمایند امید را در دل مردم زیاد کنید و بعضی‌ها نمی‌گذارند امیدی وجود داشته باشد، در حالی که وقتی جوان می‌شنود که ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اختلاس شده و دولت هم کشف کردند که همین موضوعات در روحیه جوان تاثیر می‌گذارد، در حالی که بخشی از این دین‌گریزی‌های جوانان به خاطر همین گلایه‌هایی است که از حکومت وجود دارد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.