تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0
استاد حوزه و دانشگاه:

تکریم و محبت به فرزندان یکی از سیره‌های فاطمی است

  • کد خبر : 10260
  • 08 دسامبر 2023 - 18:32
تکریم  و محبت به فرزندان یکی از سیره‌های فاطمی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تکریم و محبت به فرزندان یکی از سیره‌های فاطمی است و تکریم در خیلی موضوعات همچون پوشش، زبان و گفتار وجود دارد و پیامبر اسلام در تکریم فرزندان بسیار موارد را رعایت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی شامگاه پنجشنبه در برنامه بوی بهشت در خیمه سبز حسینی شهر زواره اردستان در خصوص آموزش عملی تربیت فرزند با الهام از سیره فاطمی، اظهار داشت: تفاوت زمانه بین والدین و فرزندان مشکلاتی را فراهم می‌کند که نباید حکم خود را اجرایی کنیم.

وی افزود: گاهی اختلافاتی بر سر تعیین اسم فرزند پیش می‌آید که می‌توان از اسم ائمه استفاده کرد که مثلا حضرت فاطمه سلام الله ۱۳۴ لقب، اسم و کنیه دارد که مسلمانان می‌توانند این نام‌ها را برای فرزندانشان برگزینند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تکریم و محبت به فرزندان یکی دیگر از سیره‌های فاطمی است و تکریم در خیلی موضوعات همچون پوشش، زبان و گفتار وجود دارد و پیامبر اسلام در تکریم فرزندان بسیار موارد را رعایت می‌کردند و تکریم‌‌ها باید عملی و رفتاری باشد تا تاثیر خود را داشته باشد.

حسینی قمی با بیان اینکه فرزندان هم به والدین باید احترام کنند، تاکید کرد: موضوع تکریم بسیار مهم است و بهترین اکسیر همان اظهار محبت به دوست، همسر، فرزند و برادران دینی خود است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان برده محبت است، گفت: انسان دوست دارد کارش دیده شود و اظهار محبت به کار هم نوع مودت را بیشتر می‌کند و هیچ کاری جای محبت را نمی‌گیرد و کمبود محبت از سوی خانواده‌ها موجب می‌شود جوانان جذب جاهای دیگر و دشمنان شوند و نمونه جذب آن را در فضای مجازی زیاد دیدیم که فریب می‌خورند.

وی ضمن تاکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی ابراز داشت: ۴۵ سال است ما نمی‌دانیم مفسدان اقتصادی چه کسانی هستند و همه را به صورت رمزی و حروف الفبا اعلام می‌کنند و واقعا نمی‌دانیم چه کسانی هستند، اما باید به اشد مجازات برسند.

حسینی قمی افزود: یکی از دغدغه پدرها و مادرها مدل برخورد فرزندان با مناسک دینی است که والدین با محبت و زبان خوش می‌توانند آن‌ها را ارشاد کنند، اما غصه نخورید چرا که این رفتار شما هم بر روی آن‌ها اثر می‌گذارد.
وی بیان کرد: راه برگشت فرزندان به مناسک دینی محبت است و راه دیگری ندارد و اگر قرار باشد کسی جذب شود با اخلاق نیکو و محبت است و برخورد با برخورد مناسک دینی فرزندان باید یک برخورد حساب شده باشد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.