تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

۱۸۰ میلیارد تومان ویژه بیمه کشاورزی به استان اصفهان اختصاص یافت/ ۲۷۰ کوره آجر و گچ در استان اصفهان تعطیل شد

  • کد خبر : 10355
  • 30 دسامبر 2023 - 18:41
۱۸۰ میلیارد تومان ویژه بیمه کشاورزی به استان اصفهان اختصاص یافت/ ۲۷۰ کوره آجر و گچ در استان اصفهان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه ۱۸۰ میلیارد تومان ویژه بیمه کشاورزی به استان اصفهان اختصاص یافت، گفت: ۲۷۰ کوره آجر و گچ در استان اصفهان تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران اردستان  اظهار داشت: هفته‌ای که در آن قرار داریم هفته ایمنی و مقابله با بلایای طبیعی است که در این خصوص مانورهایی در سطح استان اصفهان انجام می‌شود و از ۵۳ مخاطره‌ای که در کشور شناسایی شده است تعداد ۴۲ مورد آن در استان اصفهان وجود دارد و احتمال وقوع دارد و از این مقدار در شهرستان اردستان با شناسایی و مطالعه ۳۸ مورد ثبت شده است.

وی افزود: طرح‌های مطالعاتی که برای شهرستان اردستان روی آن کار شده و مورد نظر بوده خشکسالی، بیماری سالک در بعضی از مناطق، تصادف جاده‌ای، گرد و غبار و بیابان زدایی است و مخاطرات جوی و سرمازدگی هم مخاطراتی بوده که ناشی از طوفان و گرد و خاک و شبکه‌های آب و فاضلاب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه طرح جامع خطرپذیری استان اصفهان توسط دانشگاه‌ها ۱۰ سال پیش تدوین شده است، گفت: امسال هم با محوریت دانشگاه صنعتی استان دو طرح کلید خورد که اقداماتی که باید مدیریت‌ها قبل از بحران و در حین بحران و بعد از بحران انجام دهند دیده شده است و برای برنامه‌ریزی مصوباتی دارد و یک ردیف اعتباری برای شهرستان‌ها اختصاص پیدا می‌کند که می‌تواند یک تحرکی را ایجاد کند و در قانون مدیریت بحران چند وظیفه اصلی به دستگاه‌ها داده شده است.

وی ابراز داشت: وقتی ما لباس‌های مدیریت بحران را بر تن می‌کنیم، یعنی اینکه باید همیشه آماده باشیم و نوروز و شب نمی‌شناسد و در زمان مدیریت بحران باید تمام امکانات در اختیار مدیریت بحران قرار بگیرد و در هر شهرستان، فرماندار رئیس بحران است و مدیریت شهری هر شهر هم شهرداران خواهند بود و در بخش‌ها هم بخشداران وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارند.

شیشه‌فروش افزود: استان اصفهان هم در مدیریت بحران‌ها معین ۹ استان خواهد بود و مدیریت یعنی اینکه از ظرفیت‌های موجود بتوانیم بهترین استفاده را ببریم و از سوی دیگر تمام مشترکین برق و گاز بیمه هستند و نیازی به بیمه جداگانه در این خصوص نیست؛ صندوق خسارت طبیعی ساختمان در کشور ایجاد شده است و هر حادثه‌ای در ساختمان‌ها انجام شود به بنیاد مسکن با حضور در آن تعیین خسارت می‌کند و از دریافت وجوه قبوض برق و گاز تعیین خسارت انجام می‌شود و این در قانون آماده است و همه می‌توانند در برابر حادثه‌ها بیمه شوند.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی در سال گذشته بابت بیمه‌های کشاورزی ۱۸۰ میلیارد تومان به استان اصفهان پرداخت کرد و سهم هر شهرستانی نسبت به خسارتی که داشت پرداخت شده است و تذکری که داده می‌شود این است که از آموزش‌ها غافل نشوید و می‌بینید که پلیس هنوز اعلام می‌کند بالای ۸۰ درصد از علت تصادفات به خاطر خطای انسانی است پس آموزش‌ها می‌تواند در این زمینه مهم باشد و دستگاه‌های دولتی موظف هستند نیروهای خود را در برابر بلایای طبیعی آموزش دهند و شهرداران و بخشداران در این زمینه وظیفه سنگینی دارند

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۷۰ مورد حادثه منوکسید کربن در استان اصفهان گزارش شده است که همه باید آموزش‌های لازم را انجام دهند و در قانون اعتبارات مدیریت بحران پنج سال است که این اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرد و از اتفاقات باید درس بگیریم و آن را مستندسازی کنیم تا بتوانیم معایب آن را در دوره‌های بعد جبران کنیم و این جلسات برای این است که بتوانیم یک همفکری انجام دهیم.

وی افزود: قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی(ع) طرح آبخیزداری را در استان انجام می‌دهد که آب منطقه‌ای باید برای این موضوع کمک کند و طرح پیشگیری از سیل باید در شهرستان اردستان تهیه شود و ساماندهی رودخانه‌ها هم باید به همین شکل انجام شود. طرح نهضت درختکاری در کشور ابلاغ شده است و این مهم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و نهال کاری انجام می‌شود که یک میلیارد برای کشور پیش‌بینی شده و ۲۰ میلیون نهال و بذر در چهار سال هم برای استان اصفهان در نظر گرفته شد که امسال آن چهار میلیون کشت خواهد شد.

شیشه‌فروش ابراز داشت: سازمان هواشناسی اعلام کرد که در خرداد بارندگی داریم که بعد اعلام کردند آبان و آذر که این محقق نشد و این در کل کشور بود اما بارندگی انجام نشد بلکه آلودگی هوا به جای آن وارد شد و یک ماه سکون هوا را شاهد بودیم و غلظت آلایندگی‌های هوا افزایش پیدا کرد. ۲۷۰ کوره گچ و آجر در اصفهان تعطیل شد و توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها از جمله این اقدامات بود و مطالبات از وزارت نیرو وجود دارد که احیای زاینده رود برای همیشه و یک بار این کار انجام شود و نوبت اصفهان بشود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تأکید کرد: در سال گذشته در موضوع آب در شرایط خاصی استان اصفهان به سر می‌برد و وزارت نیرو باید برای کم آبی حتماً برای زاینده رود بسته ویژه‌ای را در نظر بگیرد در حالی که تالاب گاوخونی ۹۸ درصد آن الان هیچگونه آبی ندارد که موجب گرد و غبار شده است.

شیشه‌فروش، فرو نشست زمین را از اثرات کم آبی دانست و افزود: فرونشست را در تمام مناطق داریم به خصوص اردستان که تحت تاثیر قرار گرفته است و از ۳۵ دشت استان اصفهان ۲۹ دشت آن حالت ممنوعه بحرانی دارد و افت آب را شاهد هستیم. اثرات این کمبود آب فرونشست زمین است که دامنه آن تا منازل مسکونی هم آمده است که در سال گذشته ابنیه تاریخی و مدارس را تحت تاثیر قرار داده است که فقط ۴۰ مدرسه در شهرهای فلاورجان و برخوارتخلیه شد و از سوی دیگر نرخ فرونشست در کل استان ۱۸ سانتی‌متر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تأکید کرد: اجرای وظیفه مدیریت بحران توسط دستگاه‌ها انجام شود و باید چند مانور ترکیبی بین دستگاه‌های شهرستان انجام شود و موضوع سیل گزارش‌هایی داده شده است که کنترل آن به موقع انجام شد و درس‌آموزی از حوادث برای ما بسیار مهم است و باید نگذاریم که دیگر اتفاقاتی در این خصوص انجام شود.

وی افزود: منابع طبیعی وظیفه دارد که جهت پخش سیلاب‌ها در روستاهای بالای دستی که خطر دارد اقدامات لازم را انجام دهد، از جمله روستاهای بخش برزاوند؛ چرا که شهرستان اردستان یکی از سه شهر سیل‌خیز استان اصفهان محسوب می‌شود و اعتبارات مدیریت بحران در اختیار برنامه و بودجه است که باید هماهنگ شود که در اختیار مدیریت بحران کشور انجام بگیرد و بعد از ۹ ماه هنوز خسارات مستنداتی که به کشور ارسال شده است به دست ما نرسیده است و باید مبلغی دست مدیریت بحران باشد تا قبل از اتفاق بتواند جلوگیری انجام دهد.

شیشه‌فروش ابراز داشت: منابع آب مبلغ هشت میلیارد تومانی که تخصیص داده شده برای ساماندهی رودخانه شهرستان انجام شود و پل همبرات و کسوج پیگیری شود و محورهای دیگر که مصوب شده پیگیری صورت بگیرد و تقویت سیل بندها و ترمیم پل‌ها هم مد نظر است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.