تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1
دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان :

نتایج نهایی بررسی صلاحیت معترضان ۲۰ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد

  • کد خبر : 10394
  • 07 ژانویه 2024 - 17:40
نتایج نهایی بررسی صلاحیت معترضان ۲۰ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: فرایند بررسی مجدد صلاحیت‌ها تا ۱۹ بهمن‌ماه در شورای نگهبان انجام خواهد شد و ۲۰ بهمن‌ماه نتیجه از طریق فرمانداران حوزه انتخابیه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، از کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان، مهدی سلیمانی، یکشنبه هفدهم دی‌ماه در حاشیه سی‌امین جلسه ستاد انتخابات استان، گفت: در دور دوم حضور فرمانداران شهرستان‌های استان در جلسات ستاد انتخابات قرار داریم؛ در این جلسه نیز فرمانداران شهرستان‌های سمیرم و خمینی‌شهر حضور داشتند و نسبت به عملکرد خود و پیگیری اجرای انتخابات در این دو شهرستان به ارائه گزارش پرداختند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: هر دو شهرستان ظرفیت‌های قابل‌توجهی از لحاظ جمعیتی و قومیتی در استان دارند و قومیت‌های ارجمند ایرانی در این دو شهرستان حضور دارند؛ ازاین‌رو اقدامات حول موضوع مشارکت همگانی و اقداماتی که فرمانداران با تشکیل شورای قشری با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند ارائه شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی که برای تعیین محل شعب در این دو شهرستان انجام شده است توسط فرمانداران گزارش شد.

وی متذکر شد: رویکرد ستاد انتخابات استان در این دوره سهولت دسترسی مردم به حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رأی است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: ازاین‌رو زیرساخت‌های فنی شعب در هر دو شهرستان مورد بررسی قرار گرفت تا اگر نقصی در این حوزه وجود دارد در ایام پیشرو با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات برطرف شوند.

وی عنوان کرد: مرحله بعدی اقداماتی که طبق تقویم انتخابات دنبال می‌کنیم تعیین، شناسایی و ثبت عوامل شعب (عوامل اجرایی) در سامانه است که عوامل شعب شامل نمایندگان فرماندار، کاربران فنی شعب، رئیس و منشی‌های شعب، مأمورین انتظامی، بازرسان و… می‌شوند.

سلیمانی افزود: اقدامات بعدی که در فرایند تقویم انتخابات انجام خواهیم داد آموزش عوامل شعب است که زیرساخت‌های آموزش کاربردی نیز فراهم شده است.

وی بیان کرد: مدرسان پیش‌بینی شده برای این دوره‌ها در استان و وزارت کشور اطلاعات خود را تکمیل و بروز کرده‌اند و با انجام این مرحله نیز اقدامات را ساماندهی خواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص استفاده داوطلبان از ظرفیت‌های دولتی، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که قانون فراهم کرده است شناسایی امکانات دولتی است که می‌تواند به‌صورت عرفی در اختیار داوطلبان برای تبلیغات انتخابات قرار بگیرد.

سلیمانی ادامه داد: دراین‌خصوص نیز با رصد فرمانداران استان، امکاناتی که ذیل این قانون قرار می‌گیرند در سراسر استان شناسایی شده‌اند تا در هفته تبلیغات انتخابات که از سوم اسفندماه آغاز خواهد شد این امکانات به‌صورت عادلانه و مساوی میان داوطلبان تقسیم شود.

وی در خصوص ثبت اعتراض افرادی که صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده است نیز گفت: فرصت هیئت‌های نظارت استانی برای بررسی صلاحیت‌ها روز پنجشنبه گذشته (۱۴ دی‌ماه) پایان یافت و نتیجه به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه و داوطلبان اعلام شد.

سلیمانی افزود: کسانی که صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده است می‌توانند از امروز یکشنبه ۱۶ دی‌ماه تا ۱۹ دی‌ماه به سایت شورای نگهبان مراجعه و به‌صورت الکترونیک اعتراض خود را اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرایند بررسی مجدد صلاحیت‌ها تا ۱۹ بهمن‌ماه در شورای نگهبان انجام خواهد شد و ۲۰ بهمن‌ماه نتیجه از طریق فرمانداران حوزه انتخابیه به داوطلبان اعلام خواهد شد.
تقویت سرمایه اجتماعی، حفظ امنیت ملی

اصغر هدایت فرماندار شهرستان سمیرم نیز گفت: در راستای چهار راهبرد (رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت) که مقام معظم رهبری تبیین کرده‌اند تمهیدات لازم را در شهرستان در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: با اعلام هیئت نظارت مرکزی نسبت به تأیید صلاحیت‌ها از ۴۶ داوطلبی که در شهرستان سمیرم داشتیم ۲۱ نفر تأیید صلاحیت شدند و مابقی نیز عدم تأیید صلاحیت، عدم احراز صلاحیت و یا فاقد شرایط اولیه ثبت‌نام بودند.

فرماندار شهرستان سمیرم بیان کرد: تا این مرحله بر اساس تقویم انتخابات و با رعایت مُر قانون پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: هدف اصلی نیز تقویت سرمایه اجتماعی است که امنیت ملی را رقم خواهد زد و امیدواریم بستر این موضوع به‌خوبی در شهرستان، استان و کشور رقم بخورد.

حسن سلیمی فرماندار شهرستان خمینی‌شهر نیز عنوان کرد: در این شهرستان بستر برگزاری انتخابات باتوجه‌به راهبردهای اساسی مقام معظم رهبری فراهم است.

وی ادامه داد: هیئت اجرایی انتخابات در شهرستان خمینی‌شهر در حال بررسی و شناسایی عوامل اجرایی شعب اخذ رأی است و درصدد هستیم تا ۳۰ دی‌ماه این مرحله نیز به‌خوبی پایان یابد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

 

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.