تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3
رئیس اداره منابع آب اردستان:

عملیات اجرابی ساخت دیواره ساحلی رودخانه نهوج اردستان آغاز شد

  • کد خبر : 10401
  • 09 ژانویه 2024 - 18:46
عملیات اجرابی ساخت دیواره ساحلی رودخانه نهوج اردستان آغاز شد

رئیس اداره منابع آب اردستان گفت: عملیات اجرایی ساخت دیواره ساحلی رودخانه نهوج اردستان از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، بهنام هوایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پیرو سفر استاندار اصفهان به اردستان و تعهداتی که برعهده سازمان آب منطقه ای اصفهان گذاشته شد ساخت دیواره ساحلی و لایروبی رودخانه روستای نهوج اردستان به این سازمان محول شده که در ماه گذشته مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شده، همچنین عملیات اجرایی در این هفته آغاز شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود ساخت دیواره ساحلی و در کنارآن لایروبی رودخانه در مدت ۶۰ روز به پایان برسد و روستائیان از منافع آن بهره مند شده و دیگر شاهد اتفاق ناگوار در این روستا بر اثر سیل نباشیم.

رئیس اداره منابع آب اردستان بابیان اینکه برای اجرای این طرح ۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده اظهار کرد: این اعتبار با توجه به پیشرفت کار پرداخت می شود، لازم به ذکر است که عملیات لایروبی در سال ۱۴۰۱ و امسال نیز ادامه داشته، این مرحله نهایی و پایان کار است.

هوایی بیان کرد: آنچه مهم و ضروری است اجرای طرح آبخیز داری در بالادست روستا می باشد که اگر اینکار انجام نشود، بحث لایروبی بی فایده بوده و هرسال با بروز بارندگی و جاری شدن سیل شاهد ورود حجم زیادی از شن و ماسه به داخل رودخانه خواهیم بود و این روستا و دیگر روستاهای در مسیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ساخت دیواره ساحلی بسیار مهم و تاثرگذار در کاهش خسارت سیل است تاکید کرد: با اجرای این طرح امیدواریم در صورت بارندگی و عبور سیل از این رودخانه دیگر شاهد هیچگونه خسارت جانی و مالی در این منطقه نباشیم.

به گزارش ایرنا، سیل روز پنجشنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۲) در روستای نهوج این شهرستان علاوه برکشته شدن سه نفر و مصدوم شدن یک نفر ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت مالی برجای گذاشت که برابر نظر کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۵۶ میلیارد ریال به منازل مسکونی، خیابان ها و معابر، ۸۰ میلیارد ریال در حوزه جهاد کشاورزی و در بخش قنات‌ها، اراضی کشاورزی و دام ۲۰ میلیارد ریال هم‌ به بخش راه های روستایی خسارت وارد شد. از طرفی بر اساس بررسی های انجام شده بر اثر سیل در این روستا ۱۲ واحد مسکونی تخریب، ۶۰ خانه دچار آبگرفتگی و به دامداران و کشاورزان خسارات قابل توجهی وارد شد.

همچنین پل این رودخانه که به دلیل غیر فنی بودن، دهانه‌های آن اجازه عبور سیلاب را نمی داد تخریب و پل بزرگتر و استاندارد به جای آن ساخته شده است.

روستای نهوج با جمعیت ۳۰۰ نفر در ۶۵ کیلومتری جنوب اردستان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.