تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی هواشناسی اصفهان:

پیش‌بینی طوفان لحظه‌ای همراه با بارش‌های پراکنده از فردا در اصفهان

  • کد خبر : 10439
  • 15 ژانویه 2024 - 18:34
پیش‌بینی طوفان لحظه‌ای همراه با بارش‌های پراکنده از فردا در اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی هواشناسی اصفهان گفت: روز سه‌شنبه تا اواسط روز در مناطق شرقی احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید و از بعدازظهر همان روز با استقرار جوی پایدار، انتظار آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اردستان سلام، لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ با اشاره به نقشه پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر خلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اصفهان در دی‌ماه اغلب شاهد وزش باد بود؛ بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روزهای پایانی دی‌ماه نیز سامانه‌های بارشی برای اصفهان غیرفعال پیش‌بینی می‌شود. تا ۱۵ بهمن‌ماه بارش‌های پراکنده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که ولی چندان مؤثر نخواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه گرم‌شدن سطح اقیانوس‌ها با گرم‌شدن هوا مرتبط است، افزود: گرمای سطح منطقه و استان اصفهان بیشتر از حد انتظار و بالاتر از حد نرمال شده است که عامل اصلی آن می‌تواند آلاینده‌ها و فعالیت‌های بشری باشد.

وی ادامه داد: گرمای سطح اقیانوس به همراه گرمای سطح منطقه باعث شده جبهه‌های هوا و واکنش‌ها صورت نگیرد و حتی گرم‌تر از حد نرمال هم باشد و پدیده ال‌نینو اتفاق نیفتد؛ بر اساس مدل‌های بین‌المللی متأسفانه پیش‌بینی هواشناسی نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه منطقه غرب آسیا برعکس شد.

*آخرین وضعیت جوی استان در ۴۸ ساعت آینده

امینی در ادامه به وضعیت جوی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت موج ناپایدار تا اواسط روز سه‌شنبه در سطح استان اصفهان است که براین‌اساس امروز ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی گاهی همراه با گردوخاک و رعدوبرق، در مناطق مستعد غربی و برخی مناطق شرقی بارش پراکنده باران و برف و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: روز سه‌شنبه تا اواسط روز در مناطق شرقی احتمال بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ از بعدازظهر روز سه‌شنبه با استقرار جوی پایدار، انتظار آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی در برخی ساعات غبار محلی و افزایش آلاینده‌ها وجود خواهد داشت و آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد همراه است.

امینی خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود بیشترین دما به ۱۹ درجه و کمترین دما به صفر درجه برسد و انتظار داریم بوئین و میاندشت با سه درجه زیر صفر سردترین نقطه و خور و بیابانک با ۲۳ درجه گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده باشد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در پایان با اشاره به میزان نزولات جوی استان در ۲۴ ساعت گذشته، بیان کرد: میزان بارش‌های استان در سمیرم ۲.۷ دهم، دهاقان و چادگان ۶ دهم و پادنای علیا ۱.۵ میلی‌متر بوده است.

انتهای پیام

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.