تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3
فرمانده سپاه اردستان گفت:

آغاز به کارِ ۱۸ محله اسلامی در اردستان

  • کد خبر : 10474
  • 24 ژانویه 2024 - 13:55
آغاز به کارِ ۱۸ محله اسلامی در اردستان

فرمانده سپاه اردستان با بیان اینکه تاکنون ۱۸ محله اسلامی در این شهرستان تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: عنصر اصلی محلات اسلامی مردم هستند که خود برای رفع مشکلات محل زندگی‌شان به میدان آمده و فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، سرهنگ روح الله صنعتکار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر و ماه رجب گفت: تشکیل ۱۸ محله اسلامی در شهرستان اردستان استان اصفهان در دستور کار قرار داشته و جلسات آن هم برگزار شده است. این محلات پس از نصب بنر و توجیه اعضای شورای محله با برگزاری جلسات متعدد به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: تابلوی محلات اسلامی در ورودی مساجد نصب شده و این مراکز با حضور امام جماعت محله، مردم و جوانان محل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج افتتاح می‌شود؛ آغازبه‌کار این محلات اسلامی از مسجدالنبی اردستان بوده و سپس در مسجد اهل‌البیت و پایگاه شهید دیانیان ادامه پیدا کرده است.

فرمانده سپاه اردستان گفت: در محله اسلامی، امام جماعت به عنوان محور مطرح است و جلسات در مسجد با دبیری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و با حضور نخبگان محل برگزار می‌شود. همچنین اعضای هیئت امنا و کانون‌های فرهنگی و مردم در این جلسات حضور چشمگیری خواهند داشت.

سرهنگ صنعتکار با تاکید بر اینکه هر کسی که می‌تواند در رفع مشکلات محل تلاش کند، افزود: مسائل اجتماعی، فرهنگی و ساختاری و درمجموع هر معضلی که وجود دارد در چارچوب این محله‌های اسلامی شناسایی شده و با توجه به ظرفیت‌های آن محله، مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به وجود شورای محلات در دهه شصت و اوایل انقلاب که گام‌های خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات محله، کوچه، راه‌ها، مدرسه و مسجد و … برمی‌داشتند، تاکید کرد: شورای محلاتِ آن زمان الگوی ما شد تا نمونه آن را امروز در شهرستان اردستان به صورت جدی دنبال کنیم تا خود مردم با ظرفیت‌های محله‌ها و ارتباط با مسئولان، برای رفع مشکلاتشان گام بردارند.

فرمانده سپاه اردستان با بیان اینکه تشکیل محله‌های اسلامی بر اساس گام دوم انقلاب و به فرمان رهبر انقلاب اسلامی تدوین شده است، تصریح کرد: موضوعاتی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری بود، انشالله پیگیری خواهد شد که شامل برنامه‌هایی همچون سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، علم و پژوهش، اجرای عدالت و مبارزه با فساد، ثبات و امنیت و معنویت و اخلاق است که در محلات پیگیری می‌شود.
انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.