تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
1
رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان:

مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت مقرر هستند

  • کد خبر : 10479
  • 25 ژانویه 2024 - 12:18
مراجع اداری، انتظامی  و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت مقرر هستند

رئیس دفتر شورای نگهبان اردستان با بیان اینکه ۶۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شد است گفت: مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات زود هنگام و خارج از مهلت مقرر هستند.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، حجت‌الاسلام مهدی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردستان  اظهار داشت: طبق ماده ۷۰ قانون تبلیغات مجلس شورای اسلامی هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر یا تبلیغات زود هنگام باید در مراجع ذی صلاح بررسی و گزارش آن به شورای نگهبان  و مراجع قضایی ارسال شود.

وی افزود: مصادیق تبلیغات مجاز چه در فضای حقیقی و  چه در فضای مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است که تبلیغات زود هنگام جز موارد غیر مجاز بوده و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با آن هستند و همچنین طبق ماده ۶۱قانون فرمانداران موظف هستند نظر هیئت اجرایی و نظارت را فقط به شخص داوطلب ابلاغ کنند و همچنین طبق تبصره پنج و شش ماده ۶۴ که به اصل محرمانه بودن تعیین صلاحیت اشاره دارد اعلام اسامی داوطلبین تایید یا عدم تایید صلاحیت شده به صورت عمومی خلاف قانون است.

رئیس دفتر شورای نگهبان با بیان اینکه قانون نمی‌خواهد آبروی افرادی که رد صلاحیت شده‌اند ریخته شود، گفت: متأسفانه برخی افراد وقتی به قانون و فلسفه آن اطلاع ندارند نمی‌توانند آن را خوب تبیین و اجرا کنند و اگر قانون‌گذار انتشار اسامی داوطلبین را قبل از مرحله نهایی مجاز می‌دانست در قانون به صراحت به آن اشاره می‌کرد.

وی ابراز داشت: هیئت اجرایی شهرستان اردستان تعداد ۶۵ شعبه اخذ رای برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند در نظر گرفته که تعداد ۴۰ شعبه ثابت و ۲۵ شعبه سیار در شهرها و روستاهای شهرستان است که از این تعداد، ۳۱ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.