تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
مدیر آبفا اردستان:

۶۵ روستای اردستان به صورت سیار آبرسانی می‌شود

  • کد خبر : 10527
  • 05 فوریه 2024 - 20:29
۶۵ روستای اردستان به صورت سیار آبرسانی می‌شود

مدیر آبفا اردستان با بیان اینکه ۶۵ روستای اردستان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، گفت: نیمی از طلب ۴۰ میلیارد ریالی آبفا اردستان مربوط به ادارات است.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، علی عباسی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: مقدار ۱۲ کیلومتر اصلاح شبکه را امسال در داخل شهرستان اردستان داشته‌ایم که عمده آن در روستاهای این شهرستان بوده و سعی کرده‌ایم با یک نگاه متوازن هم در شهر و هم در روستاها برای هر سه بخش این اقدامات را انجام دهیم که این ۱۲ کیلومتر بیش از ۳۰میلیارد ریال هزینه تهیه لوله و لوله‌گذاری آن بوده است.

وی افزود: بیش از دو هزار و ۶۰۰متر توسعه شبکه داشته‌ایم و ۴۳۵ فقره انشعاب جدید هم نصب شده است و این در حالی است که ما ۴۲۶ فقره انشعاب واگذار کرده‌ایم اما آمار نصبمان بیشتر از آمار واگذاری بوده است که مقداری از آن هم مربوط به انشعابات قبلی بوده است و بالغ بر ۲۳۰ مورد کنتور هم در شهرستان اردستان تعویض شده است.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان با بیان اینکه امسال شاهد کاهش بارندگی‌ها در سطح این شهرستان بوده‌ایم گفت: تعداد ۱۰۸ روستای تحت پوشش داریم که تعداد ۲۴ روستای آن غیرتحت پوشش بوده و تعداد ۶۶ روستا در حال حاضر به صورت سیار آبرسانی می شود و از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۵ انشعاب فاضلاب هم نصب‌شده است در صورتی که ۳۰ فقره واگذاری بوده است.

وی ابراز داشت: پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال هم یک منبع ۲۰۰ متر مکعبی روستای نیسیان را داریم که با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد و همچنین آبرسانی روستاهای سینا و وامساره در دستور کار قرار دارد و همچنین مخزن روستای پنج هم نصب شده است که با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیون تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسی با بیان اینکه چاه شماره دو شهر زواره در حال حاضر در دست حفاری استز افزود: این پروژه تا آخر سال در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است و بیش از ۱۶۵ متر هم عمق دارد.

وی تصریح کرد: موضوع هوشمندسازی مدیریت آب شهرستان اردستان را در دست اقدام داشتیم که با این مدیریت می‌توانیم از راه دور مخازن و ایستگاه‌های پمپاژی که در مسیر داریم، کنترل کنیم که قبلاً این موضوع قابل رویت نبود و همه به صورت دستی انجام می‌شد اما تا یک ماه آینده موضوع مدیریت آب این شهرستان تکمیل خواهد شد و می‌توانیم در خصوص توزیع، بهره‌برداری بهتری را داشته باشیم.

عباسی گفت: پروژه‌ای که خیلی مهم و در مرکز استان هم پیگیری می‌کنند اصلاح پمپاژ آب اصفهان به اردستان است که این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از خریدهای آن انجام شده است و اصلاح‌ها هم در حال انجام است که امید است تا پایان سال یکی از ایستگاه‌های پمپاش به بهره‌برداری برسد که این موضوع می‌تواند به ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش دبی آب کمک کند.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان اردستان تاکید کرد: با توجه به رهاسازی پروژه فاضلاب شهر اردستان امسال در دستور کار قرار دادیم تا یکی از شهرک‌های شهر اردستان را با یک کیلومتر لوله‌گذاری آغاز کنیم و لوله‌گذاری شهرک ۲۰۹ اردستان هم انجام شده است و یک نهضت آبرسانی بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه منعقد شده است و قرار شده که ۱۱۰ روستا را در کل کشور آبرسانی کنند که در سال آینده تعدادی از روستاهای اردستان جزو این طرح قرار خواهد گرفت که به محض ابلاغ قرارداد کار دو مجتمع آبرسانی که در دستور کار بوده، آغاز خواهد شد.

عباسی افزود: مجتمع آبرسانی روستای نیسیان تعداد ۱۹ روستا را از این طرح بهره‌مند می‌سازد و در بخش همبرات هم تعداد هفت روستا را از نعمت آب سالم برخوردار می‌کند و اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی در حوزه آبرسانی شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع بارندگی‌ها طبق پیش‌بینی‌ها پیش نرفته است و کمتر از بارش‌های نرمال بوده است، افزود: با توجه به این وضعیت یک قرارگاهی در مرکز استان اصفهان نحت عنوان قرارگاه رصد و پایش تشکیل شده که تاکنون در این خصوص چند جلسه انجام شده است که با توجه به کمبود بارندگی‌ها در سال آینده چه اقداماتی انجام شود که باید ارگان‌های مرتبط همچون فرمانداری شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی هم به کمک اداره آبفا بیایند که اگر شرایط به صورت نامطلوب پیش برود باید مردم در خصوص مصرف اداره آب را کمک کنند تا بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.
عباسی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ مورد انشعاب غیر مجاز کشف شده است که مورد جریمه قرار گرفته‌اند که بیشترین جریمه آن ۷۲۰ میلیون ریال بوده است و در خصوص مطالبات این اداره هم در حال حاضر مطالبات این اداره از مردم و ادارات شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد ریال بوده که بیش از نصف آن مربوط به ادارات شهرستان اردستان است

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.