تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1
رئیس دفتر شورای نگعبان اردستان:

۲۵ شعبه سیار أخذ رأی در اردستان پیش‌بینی شد

  • کد خبر : 10566
  • 16 فوریه 2024 - 21:07
۲۵ شعبه سیار أخذ رأی در اردستان پیش‌بینی شد

رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان با بیان اینکه ۲۵ شعبه سیار أخذ رأی در اردستان پیش‌بینی شد، گفت: ۶۵ شعبه شهری و روستایی آماده دریافت رأی مردمی است.

به گزارش اردستان سلام ، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رنجبر صبح امروز در جلسه همایش فصلی ناظرین شورای نگهبان اردستان و مهاباد در سالن شهید مفتح ضمن تبریک ولادت باسعادت امام سجاد علیه‌السلام اظهار داشت: اهمیت انتخابات بر اساس چهار مؤلفه‌ای که رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت انتخابات بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: هیئت اجرایی شهرستان اردستان تعداد ۶۵ شعبه أخذ رای برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند برای این شهرستان در نظر گرفته و تعداد ۴۰ شعبه ثابت و ۲۵ شعبه سیار در شهرها و روستاهای این شهرستان وجود دارد که از این تعداد، ۳۱ شعبه شهری و ۳۴ شعبه روستایی خواهند بود.
رئیس دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان گفت: طبق ماده ۷۰ قانون تبلیغات مجلس شورای اسلامی هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر یا تبلیغات زودهنگام باید در مراجع ذی‌صلاح بررسی و گزارش آن به شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال شود و از داوطلبین و طرفدارهای آن‌ها می‌خواهیم تا در تبلیغات انتخاباتی اخلاق را رعایت کنند و پایبند به قانون باشند.
وی ابراز داشت. طبق قانون جدید انتخابات برخی تخلفات انتخاباتی جرم‌انگاری شده و مثلا تبصره دو در ماده ۷۸ نامزد‌ها و مسئولان ستاد‌ها موظف به نظارت بر ستاد‌های حقیقی و مجازی بوده و نسبت به اعمال ارتکابی در ستاد‌ها دارای مسؤولیت هستند و در صورت ارتکاب جرائم انتخاباتی در ستاد‌ها علاوه بر مجازات مرتکب، نامزد نیز برای جرائم انتخاباتی ارتکابی در ستاد اصلی و مجازی و همچنین مسئول ستاد برای جرائم خاص انتخاباتی ارتکابی در ستاد‌های فرعی و درگاه‌های دیگر به مجازات درجه هفت موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند
حجت‌الاسلام رنجبر تأکید کرد: طبق ماده ۸۰ داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزد‌های انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.
انتهای پیام/
زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.