تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
1
رئیس کمیته امداد اردستان:

۲۰ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد اردستان اهدا شد

  • کد خبر : 10614
  • 09 مارس 2024 - 19:25
۲۰ سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد اردستان اهدا شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با بیان اینکه ۲۰ سری جهیزیه به مددجویان اهدا شد، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در جشن‌های نیکوکاری در شهرستان اردستان جذب شده است.

به گزارش اردستان سلام، ابوالقاسم صادقی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی اردستان دو هزار و ۲۷۵ خانوار تحت پوشش خود دارد که از نظر نفرات چهار هزار و ۷۱۶ نفر تحت حمایت هستند و ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند و کمیته امداد حضرت امام اردستان در حال حاضر ۱۰ مرکز نیکوکاری هم دارد و با توجه به سیاست‌هایی که ابلاغ شده است که کارهای کمیته را برون‌سپاری کنند این مراکز ایجاد شده است.

وی افزود: این کمیته دربین مددجویان خود تعداد ۱۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج دارد که حتماً باید کارت بیماری‌های خاص را دریافت کرده باشند تا بتوانیم به آن‌ها خدمات را ارائه کنیم و کمیته حضرت امام در سرفصل‌های مختلف فعالیت دارد که بیشترین فعالیتی که کمیته امداد مد نظر آن است توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود بوده که هر ساله از طریق تسهیلات اشتغال‌زایی و آموزش و کار یابی‌هایی که داریم مددجویان را توانمند و از تحت حمایت خود خارج می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام اردستان گفت: در ۱۱ ماه گذشته سال جاری تعداد ۵۱۲ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده که تاکنون ۴۱۱ مورد آن تسهیلات را دریافت کرده‌اند و ما از تعهدی که بابت سهم اشتغال در سامانه رصد اشتغال شهرستان اردستان داشته‌ایم که سهمیه ما ۳۰۰ نفر بوده و بیش از ۵۰۰ نفر توانسته‌ایم در این سامانه ثبت کنیم و در قسمت موضوع اشتغال خود امسال ۴۱ مورد پنل‌های خورشیدی با همکاری اداره برق شهرستان توانسته‌ایم به مددجویان تحت پوشش خود تحویل دهیم و در این خصوص تعداد ۳۵ نفر دیگر هم در نوبت هستند.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال‌زایی ابراز داشت: تاکنون نزدیک به ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده که از این تعداد ۴۴ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و مابقی آن در حال پرداخت است و صندوق امداد ولایت ویژه مددجویان کمیته امداد به آن‌ها وام‌های اشتغال کاریابی پرداخت می‌شود که چهار میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تاکنون توانسته‌ایم در سرفصل‌های مختلف آن‌ها تسهیلات پرداخت کنیم.

صادقی با توجه به موضوع حمایتی از مددجویان افزود: تعداد ۲۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت پوشش خود اهدا کرده‌ایم و این جهیزیه‌ها پنج قلمی است که ۶۴۰ میلیون تومان هزینه این ۲۰ سری جهیزیه بوده است و در سال جاری بیش از یک میلیارد تومان لوازم ضروری منزل به مددجویانمان در شهرستان اردستان تحویل داده شده و در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام اردستان بیان کرد: امسال با توجه به کمک‌های خوبی که مردم در اختیار ما قرار دادند مجموع درآمدهایمان در کمیته حضرت امام هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توانسته‌ایم جذب کنیم که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است که ۹۷۳ میلیون تومان آن از بخش صندوق صدقات بوده است.

وی تصریح کرد: مبلغ سه میلیارد تومان آن در بحث تکریم محسنین و مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم در بخش زکات جمع‌آوری شده است و مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هم در بخش مبتنی بر نیاز بوده و در موضوع صدقات ۱۰۰ درصد جذب داشته‌ایم.

وی در خصوص طرح مسکن مددجویان گفت: طرح ۱۴ واحدی شهر زواره را داشتیم که حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است که احتمالاً اوایل سال آینده افتتاح شود و طرح ۸۸ واحدی کریمان شهر اردستان است که بالای ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و امداد سهم خود را در این خصوص پرداخت کرده است که هر کدام یک از واحدها امداد بالای ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.

صادقی با بیان اینکه کمیته امداد اردستان تا پایان سال کمک‌های مردم را برای نیازمندان و مددجویان در موضوع جشن نیکوکاری جذب می‌کند، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در این زمینه جذب شده است.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.