تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
1
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان:

بازدید روزانه ۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اردستان

  • کد خبر : 10681
  • 25 مارس 2024 - 18:26
بازدید روزانه ۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری اردستان

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان، گفت: روزانه ۵ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری اردستان بازدید می‌کنند.

به گزارش اردستان سلام، نرگس بهشاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی، نوروزگاه و جشنواره غذایی خیابانی در محل پارک شهرداری اردستان بر پا شده است و نمایشگاه صنایع دستی شامل ۱۳ غرفه هست که دو غرفه آن خوراکی و سوغات محلی اردستان بوده و مابقی آن هم صنایع دستی های اردستان است.

وی با اشاره به بعضی از صنایع دستی که در شهرستان اردستان به دست فراموشی سپرده شده است، افزود: سعی شده در این نمایشگاه صنایع دستی‌های فراموش شده همچون سنگ تراشی و سبد بافی که رو به زوال است به این نمایشگاه آورده شود تا هم برای مردم منطقه یک یادآوری شود و هم گردشگران با این نوع صنایع دستی‌های شهرستان اردستان  آشنا شوند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: غرفه‌های ایجاد شده در این نمایشگاه عبارتند از غرفه خراطی چوب، گلیم، سبدبافی، سنگ تراشی و کارهای سرامیکی است که از دوم فروردین آغاز شده و تا ۱۱ فروردین هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب ادامه دارد.

وی در خصوص جاذبه های گردشگری و بازدیدهایی که تاکنون از آ‌ن‌ها انجام شده است، گفت: بازدید از جاذبه های گردشگری از ۲۴ اسفند بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که روزانه بیش از پنج هزار نفر به این آمار افزوده خواهد شد.

بهشاد بیان کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در شهرستان اردستان از تاریخ ۲۴ اسفند بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که شامل سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری که شامل پارک‌ها، بوستان‌ها، مدارس، بومگردی‌ها و حسینیه‌ها و مساجد نیز می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: بخش جشنواره غذایی خیابانی ایجاد شده که به مدت سه شب برگزار می‌شود و غذاهای بومی محلی منطقه اردستان را طبخ و در معرض عموم برای تماشا و فروش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
زهرا فرخی
لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.