تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1
امام جمعه اردستان:

مسئولان به داد پروژه مصلی اردستان برسند

  • کد خبر : 10748
  • 06 آوریل 2024 - 17:58
مسئولان به داد پروژه مصلی اردستان برسند

امام جمعه اردستان با بیان اینکه مصلی اردستان چند سالی است ساخت آن متوقف شده، گفت: طبق درخواست استان وضعیت مصلی را گزارش کردیم و طرحشان این است که بتوانند یک کوچک‌سازی انجام شود.

به گزارش اردستان سلام، حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: طبق اعلام تقویم روز چهارشنبه هفته جاری به عنوان روز عید سعید فطر خواهد بود و برای عید فطر احکامی وجود دارد که یکی از آن‌ها نماز عید فطر است که در اردستان، زواره و مهاباد و روستاهایی که روحانی دارند با شکوه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما دو نوع زکات داریم یکی زکات ابدان و اموال که زکات ابدان همان زکات فطره است که هر کس در غروب عید فطر فقیر نیست برای خودش و نان خور خودش باید فطریه دهد که امسال طبق فتوای علما ۶۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

امام جمعه اردستان گفت: اصل فطریه این است که اگر امکان پرداخت داریم و فقیر نیستیم هم برای خود و نان خورمان مبلغ تعیین شده را بپردازیم و مصرف آن برای فقرا و نیازمندان است و مصرف‌کننده هم افرادی هستند که سید هستند و هم عوام که سادات حتما باید از سادات زکات را دریافت کنند و به سادات هم بپردازند و غروب شب عید فطر باید فطریه کنار گذاشته شود.

دهشیری بیان کرد: فطریه باید به افرادی پرداخت شود که فقیر بوده و توان مخارج سالیانه خود را ندارد، بنابر این عزیزان این مسائل شرعی فطریه را باید جدی بگیرند و چند سالی است که ستاد مرکزی زکات طرحی را ارائه داده که در ستاد زکات شهرستان‌ها که با ائمه جمعه است طرح‌ریزی شود تا برای کسانی که می‌خواهند فطریه جمع‌آوری کنند مجوز صادر شود و کمیته امداد به عنوان محور و بهزیستی هم با مجوز نسبت به جمع‌آوری اقدام می‌کنند و هر خیریه هم باید مجوز دریافت کند تا شفاف‌سازی صورت بگیرد و این نوع کار محدودسازی نیست.

وی با بیان اینکه مردم از طریق رسانه‌ها به پرداخت زکات تشویق شوند، گفت: هر شهرستانی ستاد زکاتی دارد که مسئولیت آن با امام جمعه است و قائم مقامی آن با فرمانداری و دبیر آن با کمیته امداد است که در سال گذشته یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب جمع‌آوری شد و نیازمندان با این اقدام احساس می‌کنند، پشت و پناهی دارند.

امام جمعه اردستان بیان کرد: جمع زکات فطریه شهرستان اردستان هم ۲۶۰ میلیون تومان بوده که شفاف‌سازی شد و مردم حتما ملزم باشند تا زکات بپردازند و در راه صحیحش هم بپردازند و نوعی از زکات هم رد مظالم است که باید پرداخت شود و حتما برای فقرا هزینه شود و کفاره روزه هم عمد و غیرعمد است که باید تا ماه رمضان بعد قابل پرداخت شود.

دهشیری با بیان اینکه مصلی اردستان چند سالی است ساخت آن متوقف شده، تاکید کرد: طبق درخواست استان از ما خواستند وضعیت مصلی را ارسال کنیم که توسط بنیاد مسکن اینکار انجام شد و طرحشان این است که بتوانند یک کوچک‌سازی انجام شود و بعضی طرح‌های قبلی حذف شود، چرا که پروژه خیلی سنگین است و مخارج زیادی تاکنون هزینه شده و مسئولان و خیران به فریاد این پروژه برسند و اگر این مصلی ساخته شود، می‌توان به عنوان مراسم‌های چند منظوره از آن استفاده کرد و با اتمام آن نفعش به همه خواهد رسید.

زهرا فرخی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.