تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
0
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان:

نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید

  • کد خبر : 10802
  • 22 آوریل 2024 - 19:12
نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان ضمن اشاره به تعهد ۱۱۷ درصدی اشتغال گفت: نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید.

به گزارش اردستان سلام، وحید نقوی بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست خبری با اشاره به شعار این هفته که «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، اظهار داشت: اداره کار و رفاه اجتماعی اردستان ۲۰ درصد رشد عملکرد از لحاظ ارزیابی عملکرد استانی داشته که در تمامی حوزه‌ها به صورت میانگین از چهل درصد تا ۹ درصد بوده و رتبه سوم را در شهرستان‌های هم‌تراز کسب کرده است.

وی افزود: افزایش حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی بوده که در این خصوص ۱۵۰ فقره پرونده باقی مانده در دو سال گذشته تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ حل و فصل شده است و در زمینه واحدهای دارای مشکل در بازدید و رصد میدانی از ۱۵ واحد اقتصادی مشکل‌دار و مکاتبه با فرمانداری و اداره کل مربوطه در این خصوص صورت پذیرفت.

نقوی ضمن اشاره به رشد بازدیدهای ادواری و موردی از واحدهای اقتصادی نسبت به سنوات قبل ابراز داشت: شاهد رشد معرفی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار را در یک سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: پیگیری جهت تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، مکاتبه با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی، برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه و کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی را شاهد بوده‌ایم.

وی ابراز داشت: پیگیری جذب اصلاح و بازسازی موضوع حفاظت از اداره در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه و پیگیری جهت اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه تملک دارایی و سرمایه‌ای به اداره توسط فرمانداری اردستان و همچنین ایجاد تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

نقوی با بیان اینکه اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی فعال بوده است،  افزود: برگزاری اولین یادواره شهدای معزز کارگری در شهرستان اردستان در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی، حامی و همراه بودن با نظام و افتخار خدمت در سنگر کار و تلاش و برگزاری اولین مسابقات ورزشی حوزه کارگری به مناسبت گرامی‌داشت هفته کارگر در رشته فوتسال و راه‌اندازی مجدد ورزشگاه فرهنگی ورزشی کارگران در شهرستان اردستان بعد از چندین سال که غیرفعال بودند، از جمله اقدامات است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی قانون کار و آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ واحد اقتصادی شهرستان اردستان و افتتاح چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس را داشته‌ایم و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان در بازه عملکرد نرخ بیکاری ۷٫۸۲ و ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور و همچنین تاسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در این شهرستان را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: پیگیری جذب اعتبارات تبصره ۱۶ و روستایی به مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۲۲۰ نفر، پیگیری جذب اعتبارات مشاغل خانگی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال با اشتغال‌زایی ۹۵ نفر و برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری و رصد واحدهای دارای اتباع غیرمجاز و گشت مشترک و جریمه هشت واحد متخلف از اهم این اداره بوده است.

نقوی همچنین با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های فعال یک‌هزار و ۴۷۳ نفر است و تعهد اشتغال این اداره که یک‌هزار و ۸۳۹ نفر بوده است، افزود: تعداد دو هزار و ۱۶۳ نفر تعهد اشتغال را در سامانه کشوری ثبت کرده‌ایم که درصد عملکردمان ۱۱۷٫۶۲ درصد شده است و بیمه‌شدگان از اسفند ۱۴۰۱ که هفت هزار و ۴۹۳ نفر بوده در اسفند ۱۴۰۲ به هشت هزار و ۱۳۸ نفر افزایش یافته و آمار مقرری بگیران از ۸۲ نفر سال ۱۴۰۱ به ۶۱ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است که کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10802

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.