تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
0
امام جمعه اردستان:

دختران از شرق و غرب الگوگیری نکنند

  • کد خبر : 10863
  • 10 می 2024 - 17:10
دختران از شرق و غرب الگوگیری نکنند

امام جمعه اردستان گفت: از دختران درخواست داریم همان گونه که بزرگان توصیه کرده‌اند برای الگوگیری از ائمه پیروی کنند و از شرق و غرب و دنبال سلبریتی‌ها نباشند.

به گزارش اردستان سلام، حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار داشت: امروز که به روز دختران نامگذاری شده است آن را مغتنم شمرده و به تمام دختران در سراسر کشور و به خصوص شهرستان اردستان و مخصوصاً به دختران حاضر در نماز جمعه این هفته تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه از دختران درخواست داریم همان گونه که بزرگان توصیه کرده‌اند برای الگوگیری از شرق و غرب و سلبریتی‌ها دنبال آن‌ها نباشند، افزود: الگوی شایسته شما دختران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که مظهر حیا و عفت و حجاب و نجابت و بزرگواری و کرامت است و کجا می‌توانید بهترین الگو را پیدا کنید و شما سعی کنید از پیشوایان دینی‌تان الگوگیری کنید و اگر جامعه ما به آن سمت حرکت بکند می‌شود جامعه‌ای با کرامت که مردان و زنان کریم می‌شوند و آن وقت کرامت در جامعه موج می‌زند و آن وقت زن در نگاه اسلام دختر کریم و بزرگوار می‌شود.

امام جمعه اردستان گفت: پیامبر اسلام(ص) فرموده است هیچ انسان بزرگواری زنان را مورد اهانت قرار نمی‌دهد و آن‌ها را خوار نمی‌کند و آن‌ها که زن‌ها را مورد اهانت قرار می‌دهند، افراد پستی هستند و زمانی زن کرامت دارد که وقارش و حجابش سنگین باشد اما آن که می‌گوید زن، زندگی و آزادی به دنبال هدف‌های شیطانی است و آن به زن خیانت و درخواست برهنگی از آنها می‌کند بنابراین کرامت بزرگواری زن در پیروی از اهل بیت و عصمت طهارت است.

وی ابراز داشت: همین روزها سالگرد تأسیس اسرائیل خبیث است که ۷۶ سال است، جنایت می‌کند و در غزه یک عده مردم بی‌پناه و بی‌‌سلاح را مورد کشتار قرار می‌دهد وآن‌ها بدون آب و غذا چند ماهی است زندگی می‌کنند و نزدیک به ۳۵ هزار نفر تاکنون کشته شده‌اند و نزدیک به ۸۰ هزار نفر مجروح بر جای گذاشته است و هنوز هم موضوع را رها نمی‌کند و با اینکه همه دنیا بر علیه او لعن و نفرین می‌کنند اما این خبیثان دست بردار نیستند.

امام جمعه اردستان گفت: دنیا باید از این یهودیان پاک شود چرا که خودشان را نژاد برتر می‌دانند و می‌گویند بقیه حق حیات ندارند و اگر می‌خواهند باشند باید نوکر ما باشند و بر همین اساس هیچ وقت تبلیغ یهودی را نمی‌کند چون کسی را قبول ندارند که بخواهند دین آنها را برگزیند.

حجت‌الاسلام دهشیری تأکید کرد: باید برائت از این حیوانات انسان‌نما صورت بگیرد و آن‌ها بیش از پیش خوار و ذلیل شوند و پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی را در پیش داریم و وی واقعا مردی حکیم بود و زمانی که هیچکس جرات نداشت نام امیرالمومنین حضرت علی را ببرد با نظم زیبایشان به زبان فارسی شعر سرودن و نام حضرت علی را بر سر زبان‌ها انداختند.

وی گفت: فردوسی یکی از افتخارات بزرگ ماست که سزاوار است تا در زبان فارسی و ادبیات پیشرفتی داشته باشیم و با توجه به فضای مجازی جوان‌ها بیشتر به آن می‌پردازند و از این زبان فارسی غافلند و فردوسی ۳۰ سال زحمت کشید تا زبان فارسی را زنده کند و ما حاضر نیستیم ۳۰ دقیقه اشعارش را بخوانیم.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.