تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
1
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

انهدام ‌باند قاچاق سوخت در اصفهان با بازداشت ۴۵ متهم

  • کد خبر : 10945
  • 28 می 2024 - 19:12
انهدام ‌باند قاچاق سوخت در اصفهان با بازداشت ۴۵ متهم

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: باند قاچاق سوخت با شناسایی ۶۰ محل دپوی سوخت در اصفهان منهدم شد.

به گزارش اردستان سلام، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان اظهار کرد: در پی انجام تحقیقات تخصصی توسط ضابطین دادگستری یک شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، شناسایی و با تشکیل پرونده و صدور دستورات لازم قضائی اعضای آن دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: در مراحل اولیه تحقیقات مشخص شد افرادی با تشکیل یک باند و به‌کارگیری تعدادی از عوامل مرتبط با چند پالایشگاه مادر در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور مقادیر قابل‌توجهی از فرآورده‌های نفتی به‌ویژه نفت گاز را از داخل کشور جمع‌آوری و با استفاده از تانکرهای حمل سوخت به استان‌های جنوبی و شرقی رسانده و از طریق مرز دریایی و خشکی این فرآورده‌ها را با قیمت بسیار بالا قاچاق می‌کردند.

وی افزود: با اشراف و رصد کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در نیروی انتظامی استان اعضای اصلی این باند و شیوه و شگردهای آنان، شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات مشترک دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده هزاران لیتر سوخت در محل‌های دپوی این باند و تانکرهای محلی سوخت، کشف و همچنین ۶۰ محل دپوی سوخت، حدود ۱۰ باری مخزنی و خودروی سبک‌وسنگین حمل سوخت قاچاق، شمش طلا، مزرعه کشت خشخاش و ده‌ها دستگاه خودروی لوکس، مشروبات الکلی و مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۵ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده و در همان مراحل اول تحقیقات به جرایم خود اعتراف کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه اعضای این باند با اقدامات مجرمانه و گسترده‌ای که انجام داده‌اند ده‌ها میلیارد تومان سود حاصل از قاچاق را تصاحب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی با همکاری نیروی انتظامی استان بدون هیچ ملاحظه‌ای مبارزه همه‌جانبه با فساد و قاچاق را در دستور کار داشته و این پرونده را نیز با سرعت و دقت کامل در شعبه ویژه رسیدگی و وفق قانون با صدور حکم قاطع با عوامل و مجرمان آن برخورد خواهد کرد.

گفتنی است پرونده مفتوح و تحقیقات تا شناسایی کامل تمامی عوامل دخیل در پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.