به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، مراسم اختتامیه جشنواره گردو با حضور مسئولان و علاقهمندان به فرهنگ و باغداری در روستای نیسیان برگزار شد. این جشنواره، فرصتی مناسب برای تقدیر از برگزیدگان و معرفی ظرفیتهای بینظیر منطقه در حوزه کشاورزی و گردشگری به شمار میرفت.
در این مراسم، مسئولان برگزاری جشنواره با قدردانی از غرفهداران و نفرات برتر مسابقات ورزشی بومی محلی که به همت اداره ورزش و جوانان انجام شد، به تشویق باغداران موفق در حوزه گردو، از سوی جهاد کشاورزی پرداختند. علاوه بر این، برندگان مسابقه نقاشی با موضوع “من و باغ گردو” نیز با تقدیر دهیاری نیسیان مورد تجلیل قرار گرفتند.
محمد تقی کیانی، بخشدار مرکزی اردستان، ضمن ابراز تقدیر از دستاندرکاران جشنواره، بیان داشت: هدف از برگزاری جشنواره گردو، معرفی محصول با ارزش گردو و قابلیتهای باغداری منطقه، توسعه گردشگری محلی و حفظ و احیای فرهنگ و آداب و رسوم از طریق نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی است. انشاالله در سالهای آتی پرشورتربرگزار خواهد شد.
🎶 جشنواره با برگزاری بازیهای بومی محلی، اجرای موسیقی محلی و برگزاری کارگاههای آموزشی مدیریت باغ گردو و بازاریابی محصول ادامه یافت. همچنین، در حاشیه این جشنواره، میز خدمت اداره ثبت و اسناد نیز به ارائه خدمات به علاقهمندان پرداخت.
این مراسم با استقبال فوقالعاده و پرشور از اهالی اردستان، زواره، روستاهای اطراف، اصفهان، نایین و کوهپایه همراه بود و فضایی شاد و مفرح را به ارمغان آورد.
انتهای پیام/
حمید فرخی
