به گزارش اردستان سلام، علی اصغر مومنیان عصر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر اظهار داشت: حادثه تروریستی زاهدان خباثت و پلیدی دشمنان را برای جهانیان به تصویر کشید.
وی در ادامه صحبتهای خود بیان داشت: آموزش و پرورش اردستان ۴۲۰ نفر دانش آمو ز در رشته های فنی و کار و دانش دارد که تا سه سال آینده از نظر فضا و معلم مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.
مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: ۵۰ درصد از دانش آموزان اردستان از پایه نهم وارد رشته های نظری شده اند و ۵۰ درصد دیگر وارد رشته های فنی و حرفه ای کار و دانش می شوند که می توان گفت توزیع متوازن رشتهای در شهرستان خیلی مطلوب بوده است.
مومنیان افزود: سه مدرسه شبانه روزی با جمعیت ۱۲۲ نفر در آموزش و پرورش اردستان وجود دارد که بزرگترین مشکل آنها کمبود نیرو و وجود سه دوره تحصیلی در این مدارس است.
وی ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص مدارس شبانه روزی باید موضوع مشاوره در آنها قوت پیدا کند و روی آن برنامه ریزی انجام شود.
عدم استقبال دانش آموزان اردستانی از آزمون های پیشرفت تحصیلی
مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: دانش آموزان اردستانی از آزمون های پیشرفت تحصیل استقبال نکرده و این موضوع باعث شده تا فقط در بعضی از رشته های کلاسی در استان دارای مقام اول بوده و در موارد دیگر مقام چندانی را کسب نکنند.
مومنیان با اشاره به موضوع بودجه و اینکه بودجه موضوع آموزش در آموزش و پرورش کم است، افزود: مرکز مشاوره در شهرستان نداریم و برای جایگزینی آن دانش آموزان باید به بیمارستان ها معرفی شوند که استقبال خوبی انجام نمی شود و جای یک هسته مشاوره در مرکز شهرستان خالی است.
وی تاکید داشت: دانش آموزان باید برای تحصیل خود دچارمشکل جسمی نباشند و باید مرکزی برای اصلاح ساختار دانش آموز موجود باشد تا دانش آموزان در این مرکز مورد درمان قرار بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: آموزش و پرورش اردستان در سال گذشته ۱۷ مدرسه را با ۱۲۰ کلاس برای اسکان نوروزی آماده کرد و در این راستا یک هزار و ۵۲ نفر غیر فرهنگی و دو هزار و ۶۲۴ نفر فرهنگی از آن استفاده کرده اند که در این خصوص هلال احمر و نیروهای انتظامی همکار ی خوبی را داشته اند.
مومنیان همچنین در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی افزود: این اداره در سال ۹۷ در خصوص موضوع اعتیاد با برپایی نمایشگاه، برگزاری جلسات با خانوادهها ، برگزاری جلساتی در خصوص آسیبهای فضای مجازی، برگزاری ۱۲ جلسه و کارگاه مشترک و استفاده از مدرسان کشوری گام های مثبتی را در این زمینه برداشته است.