به گزارش اردستان سلام، حجتالاسلام مسعود عالی شامگاه جمعه درمسجد جامع زواره اظهار داشت: مجالس حضرت زهرا(س) حقیقتا تفاوتی با سایر مجالس اهل بیت دارد و حضرت زهرا محور بود در بین همه معصومین از پیامبر اکرم(ص) گرفته تا امام زمان نسبت به این وجود با عظمت یک ارادت خاصی داشتند و ما خیلی از این مطالب را شاید تشخیص ندهیم و احترام پیغمبر به حضرت زهرا بالاتر از یک رابطه پدری و دختری بود.
وی افزود: وجود مقدس و نازنین حضرت علی علیهالسلام در مجالس حضرت زهرا حضور پیدا میکند و کسانی که به آنها وثوق وجود دارد دیدهاند که حضرت علی(ع) حضور پیدا کرده و تک تک افراد را نظاره میکند و بعضا افرادی را به صورت یک نگاه خیرهکننده نگاه میکند که این نشانه این است که حضرت به آنها عنایتی عطا میکند.
کارشناس مسائل مذهبی گفت: روایتی از امام صادق وجود دارد که حضرت زهرا در پیشگاه خداوند ۹ اسم دارد و القاب آن هم تا ۱۰۰ مورد برشمردند و اسمهایی که ما بر روی فرزندانمان یا مکانها میگذاریم در واقع این اسمها نشانههای تعالی و نظام فکری و ارزشی ماست که اسمگذاری ما روی حساب و کتاب و یک منشا درونی دارد و نباید بیاهمیت از کنار آن بگذریم.
وی ابراز داشت: اسمها نمادها و نشانههایی است که روی فرد و مکانهایی در جامعه گذاشته میشود و بعضا میبینیم که اسمها عوض میشود این یعنی نظام فکری و ارزشی در حال تغییر و عوض شدن است و این نشان میدهد که یک فرهنگ دیگری دارد میآید و به تعبیر دیگر اسم همچون پوشیدن لباس، مدل مو و خوردن غذاها یکی از خصوصیات سبک زندگی است که در نظام دینی و غیر دینی با یکدیگر فرق دارد.
حجتالاسلام عالی بیان کرد: وقتی افرادی با سگگردانی و این مدلی بیرون میآیند کم کم سبک زندگی عوض میشود و بیحجابی و نوع جشن گرفتنها عوض میشود و این مواردی که نشانه فرهنگ است جای خود را به فرهنگ غربی میدهد و قالب میشود که نباید آنها را بیاهمیت جلوه دهیم و خیلی مهم است و اهل بیت(ع) به خاطر همین اسمها و نگهداشتن اسمهای مقدس یک مبارزه فرهنگی با دشمن میکردند و با حفظ اسامی مقدس در واقع فرهنگ را حفظ میکردند.
این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: اسامی معصومین باب معرفت هستند و یکی از اسامی حضرت زهرا(ع) که خداوند قرار داده مبارکه بوده یعنی وجودی که پربرکت و پرخاصیت است و در قرآن بعضی از زمانها را هم با نام مبارک خوانده است همچون ماه مبارک رمضان آنهم به خاطر کیفیت و خاصیت این ماه مبارک نامیده شده است.
وی تصریح کرد: جریان نفاق در دوران پیامبر اکرم(ص) هم وجود داشته و در زمان حضرت علی(ع) ظهور و بروز کرد و تا پیامبر اکرم(ص) بودند میترسیدند خود را نشان دهند و در زمان حضرت امام خمینی(ره) هم وجود داشتند اما بعد از رحلت خود را نشان دادند و همیشه نقشه شان بر این بوده که اسلام را از بین ببرند.