تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2
یکی از هنرمندان:

مهر حاج قاسم در قلب‌های ما آشکار است

  • کد خبر : 10404
  • 10 ژانویه 2024 - 17:57
مهر حاج قاسم در قلب‌های ما آشکار است

راه و رسم حاج قاسم قطعا ادامه خواهد یافت زیرا در کشور عزیز ما سلیمانی‌های زیادی وجود دارد که خالصانه برای جاودانی کشور و راه و مکتب امام راحل، شهدا و شخصیت حاج قاسم تلاش بی‌شائبه انجام می‌دهند.

ببه گزارش خبرگزاری اردستان سلام، به نقل از صاحب نیوز، حاج قاسم…؛ نامی بزرگ و آرام‌بخش برای ما، برای مایی که تازه بعد از شهادتش بیشتر فهمیدیم او که بود و چه کرد، او یک پدری مهربان برای همه ملت ایران و فرزندان شهدا و یک پشتیبان برای همه مسلمین جهان بود. سخن گفتن از سردار آسمانی حقیقتا به یک دقیقه یا یکروز ختم نمی‌شود، مطالب در ستایش او کم ‌می‌آورند و همه در شگفتی خلقت نام جاوید او می‌شوند.

همه قشرها او را دوست دارند، همه انسان‌ها با هر عقیده‌ای با شنیدن نامش افتخار می‌کنند و برای شادی روحش صلواتی میفرستند، بی شک او نماد وفاداری، زیبایی، همدلی و مهربانی بود و نعمت خاص خدای یگانه بود برای ما ایرانی‌ها و ملت مسلمان جهان.

سید محسن هاشمی یکی از هنرمندان اصفهان با بیان خاطره‌ای گفت: در یک مکانی بودیم یک نفر در آن میان گفت برای شادی دل سردارسلیمانی صلوات بفرستید اما شخص دیگری که در آن مراسم حضور داشت گفت به درستی باید بگوییم ایشان باید برای دل مرده ما صلوات بفرستند، بسیار حدیث و روایت وجود دارد که شهدا زنده‌اند و قطعا اینگونه است، امیدوارم که اغلب ما از خواب غفلت بیدار شویم و بتوانیم راه این عزیزان را سپری کنیم.

وی از لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم گفت: از یاد نخواهم برد آن روزی که خبر شهادت‌شان پخش شد تا چند روز حال مناسبی نداشتم و هر لحظه منتظر خبر تکذیبه بودم اما متاسفانه این یک حقیقت بود، یک عزیزی در این راستا به بنده گفتند که حیف بود اسم شهید به اسم سردار سلیمانی اضافه نشود و به راستی حیف ایشان بود که شهید نشود خوشحالیم که ایشان به خواسته دل خودش رسید.

سید محسن هاشمی افزود: چقدر زیباست که سردار سلیمانی، سرداری متعلق به سپاه قدس ایران بودند و همه دنیا ایشان را با نام یک ایرانی می شناسند، حقیقتا می توان گفت یک دنیا از وجود این مرد بزرگ، سود و برکت بردند، تاثیری که سردار سلیمانی در ریشه‌کن شدن داعش و مشکلاتی که در خاورمیانه داشت، قابل تحسین است و مطمئنا اگر ایشان این گروه را تخریب نمی‌کرد اکنون چندین کشور درگیر داستان داعش بودند.

وی ادامه داد: شاید یکی از ویژگی هایی که سردار سلیمانی را تبدیل به قهرمان کرد این است که ایشان فراتر از مسئولیت های نظامی عمل می کرد، زیرا همگی دیدیم در حادثه‌ای همانند سیل جنوب کشور قبل از آن‌که مسئولان کشوری به حادثه برسند، ایشان با نیروهای خود به کمک مردم شتافتند. با وجود اینکه همگی می‌دانیم سردارسلیمانی چه میزان با حضورشان به مردم سیل زده کمک کردند، اما بعد از آن همیشه در صحبت هایشان گفتند که با اینکه من نمی توانستم کمکی کنم خواستم با حضورم به مردم دلگرمی دهم.

هاشمی با بیان بزرگی سردار شهید سلیمانی و ترس دشمنان از او گفت: حاج قاسم کسی بود که باعث شد رسانه‌های آمریکایی از قدرت و هوش این بزرگوار همیشه مطلب بنویسد حتی با وجود این که شهید سلیمانی بزرگترین دشمن برای آن‌ها شناخته می شد، رسانه‌های آمریکایی همیشه سعی در تخریب شخصیت حاج قاسم داشتند اما در واقعیت می دانستند ایشان یک شخصیت بسیار باهوش در کار خودش است و همین موضوعات باعث می‌شود که یک فرد به عنوان قهرمان تلقی شود.

محسن نصری استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید از حاج قاسم الگوبرداری کنیم گفت: الگوی مقاومت و الگوی جهاد و مجاهدت حاج قاسم سلیمانی الگوی مدیریتی برای مسئولان ما و یک الگو برای سبک زندگی مردم ما است که اگر مدیران و مسئولان ما و مردم ما به اخلاص و جهاد فی سبیل الله حاج قاسم سلیمانی دقت کنند و برخی ها قدرت، پست، مقام، شهرت و ثروت را رها کنند و کار جهادی و شبانه روزی حاج قاسم که می گفت روزی ۱۹ ساعت کار می کنم را مد نظر قرار بدهند و اگر نگاه حاج قاسم به جایگاه ولایت و رهبری که در وصیتنامه حاج قاسم سراسر توصیه به اطاعت از رهبری و ولی فقیه است را مورد توجه خود قرار دهند قطعا می توانیم در همه عرصه ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره همانند حماسه حاج قاسم و شهدای مدافع حرم پیروز شویم.

وی افزود: استکبار جهانی فکر می کرد با ترور حاج قاسم سلیمانی راه و مکتب و مرام حاج قاسم فراموش می شود لذا اقدام به ترور حاج قاسم سلیمانی می کند در صورتی که باعث شد یک حاج قاسم تکثیر شود امروز تک تک سلول های بنیادین شهید حاج قاسم سلیمانی به هزاران حاج قاسم در ملت ما تکثیر و برای زمینه سازی ظهور خلق شده اند.

کارشناس علوم سیاسی به انتقام خون حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در همان سال ۹۸ بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند انتقام حاج قاسم سلیمانی بیرون کردن آمریکا از منطقه است و این کار انتقام شروع شده و مرتب می بینیم که نیروهای آمریکایی در عراق مورد تهاجم نیروهای مقاومت و محور مقاومت قرار می گیرند و آمریکایی ها به دنبال فرار از این مخمصه ای هستند که برایشان ایجاد شده و ملت ها با آنها دشمن شده اند و خروج آمریکا و بیرون کردن آمریکا از منطقه جهان اسلام انتقام حاج قاسم است که دارد صورت می گیرد.

حمیدرضا توکلی یکی از خوشنویسان اصفهان در خصوص شخصیت قهرمانانه حاج قاسم گفت: ما اگر بخواهیم ترجمه کلمه قهرمان را بگوییم نباید تلاش زیادی کنیم، چرا که تلاش‌ما بیهوده است، همین کافیست که به زندگی و عاقبت حاج قاسم نگاهی کنیم تا معنای قهرمان را متوجه شویم، نیازی نیست سراغ دارالمعارف و ترجمه برویم، زندگی و تصاویر شهدا به خصوص حاج قاسم سلیمانی برای ما ترجمه لفظی قهرمان است، امیدواریم که ما هم بتوانیم در این راستا در صف دنبال کنندگان چنین قهرمان های بزرگی که در تاریخ بشریت درخشیدن قرار بگیریم.

وی ادامه داد: قهرمان واقعی شخصیتی است که دست شمارا نه در ظاهر بلکه در حقیقت با خود می‌گیرد و به دنبال خود می کشاند و این خیزشی که ایجاد می کند باعث می شود که یک سری افراد به سمت نور حرکت کنند و یک عده افراد را از زندگی مادی و حیوانی جدا کند و به سمتی ببرد که زندگی واقعی یک بشر به تمام معنا هدایت می‌شود.

توکلی افزود: شاید سردار سلیمانی تنها در ظاهر از بین ما رفت چراکه او با رفتنش یک خیزش ایجاد کرد، مکتب سلیمانی که بعد از شهادتش برپا شد تنها کار یک قهرمان واقعی است نه اینکه صرفاً یک هیجان زودگذر باشد.

وی در پایان با اشاره به شخصیت کنونی سردار سلیمانی برای ما گفت: اکنون قهرمان واقعی حاج‌قاسم‌سلیمانی است که اول جبهه د‌ل‌ها را شکار کرد و قهرمان دل‌ها شد و بعد در ظاهر خیزش هایی را ایجاد کرد که در گوشه های جهان می‌بینیم حرکت های هنری به یادبود این بزرگ قهرمان ایجاد شده است و سردار سلیمانی نه تنها در لفظ بلکه در معنا قهرمان واقعی را نشان داد.

راه و رسم حاج قاسم قطعا ادامه خواهد یافت زیرا در کشور عزیزما سلیمانی‌های زیادی وجود دارد که خالصانه برای جاودانی کشور و راه و مکتب امام راحل، شهدا و شخصیت حاج قاسم تلاش بی شائبه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.