تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1
رئیس میراث فرهنگی شرستان اردستان:

۶۴ میلیارد ریال اعتبار جذب میراث فرهنگی اردستان شد

  • کد خبر : 10148
  • 16 نوامبر 2023 - 12:30
۶۴ میلیارد ریال اعتبار جذب میراث فرهنگی اردستان شد

رئیس اداره میراث فرهنگی اردستان ضمن اشاره به افتتاح ۳ اقامتگاه تا پایان سال در اردستان، گفت: ۶۴ میلیارد ریال اعتبار جذب میراث فرهنگی اردستان شد.

به گزارش پایگاه خبری اردستان سلام، نرگس بهشاد امروز در جلسه گردشگری و ستاد خدمات سفر شهرستان اردستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه در اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم جلسه خدمات سفر را زودتر برگزار کردیم تا جلسه پررنگ باشد تا بتوانیم میزبانی شایسته برای مسافران در ایام نوروز که مصادف با ماه رمضان است، باشیم.

وی افزود: تعدادی جلسات ستاد سفر در مرکز استان انجام شده است که با توجه به مصوبات آن قرار شده است تا امسال استان اصفهان به چهار بخش شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم شود و جلسات ستاد خدمات سفر به صورت منطقه‌ای برگزار شود و در این جلسات فرمانداران، شهرداران و بخشداران در این نشست‌ها شرکت کنند و ضمن هم‌اندیشی که با یکدیگر دارند آموزش‌های لازم را به اعضای اجرایی ستاد خدمات سفر ارائه کنند تا از این طریق بتوانیم یک وحدت رویه‌ای را در موضوع خدمت رسانی به مسافران را داشته باشیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان گفت: برگزاری جلسات منطقه‌ای باعث می‌شود تا مشکلات کمبودها به صورت استانی بررسی شود و نسبت به رفع آنان با حضور مسئولان ارشد استانی و روسای کمیته‌های ۱۴گانه انجام شود و هدف از برگزاری جلسات منطقه‌ای توسعه متوازن گردشگری در تمام مناطق استان است که امید است در سال ۱۴۰۳ این توسعه متوازن را در ۲۸ شهرستان استان اصفهان داشته باشیم.

وی افزود: اولین جلسه ستاد منطقه‌ای استان اصفهان در تاریخ هفتم آبان با حضور مدیران شهرستان‌های جنوبی استان اصفهان همچون شهرهای سمیرم، شهرضا، دهاقان و مبارکه به میزبانی شهرستان شهرضا و با حضور معاون استاندار انجام شد.

بهشاد ابراز داشت: ما امیدوار هستیم با برگزاری اینگونه جلسات ماندگاری مسافران را در شهرستان اردستان بیشتر کنیم و با توجه به ویژگی‌های خاصی هم که این شهرستان همچون دسترسی به جاده ترانزیت و طبیعت چهار فصل دارد، بتوانیم این هدفمان را که ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان اردستان است، اجرایی کنیم.

وی گفت: با توجه به تکمیل هتل سایبان اردستان که مراحل پایانی را می‌گذراند دو تا سه اقامتگاه دیگر تا پایان امسال در شهرستان اردستان به بهره‌برداری می‌رسد و با این اوصاف ظرفیت اقامت گردشگران در شهرستان افزایش پیدا می‌کند و می‌توانیم میزبان گردشگران بیشتری در شهرستان باشیم.

بهشاد بیان کرد: وضعیت بناهای تاریخی شهرستان اردستان بدین شکل است که هم اکنون ۳۷ اثر ثبتی ملموس و ۱۲ اثر ثبتی غیر ملموس داریم که از بین این آثار ثبتی تنها قنات دو طبقه مون اردستان ثبت جهانی است و با توجه به ویژگی خاص این بنا توانسته‌ایم امسال اعتبارات خیلی خوبی را در این زمینه جذب کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی جمعا توانسته‌ایم امسال ۶۴میلیارد ریال اعتبارات جذب کنیم در حالی که اعتبارات ملی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و اعتبارات استانی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که شامل ساماندهی و مرمت مسجد جامع اردستان در قالب دو ردیف پیمانی و امانی انجام شده و همچنین مرمت دیگر مرمت قنات دو طبقه مون اردستان که مسیر شیب‌بندی مسیر آب قنات که از قسمت رخت شورخانه تا قسمت تقسیم آب انجام شده است.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اردستان تاکید کرد: بخشی از اعتبارات برای تعمیر و ساماندهی بافت تاریخی زواره و پشت بام حسینیه کوچک زواره و ساماندهی و مرمت پشت بام بازار زواره بوده است که این اعتبار هم جذب و انجام شده است و اعتبار دیگر هم مرمت و ساماندهی مسجد خسرو اردستان بود که مرمت شبستان مسجد انجام شد.

انتهای پیام/

زهرا فرخی

لینک کوتاه : https://www.ardestansalam.ir/?p=10148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.